کد خبر: 1042307
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در پی ازسرگرفته شدن عبور و مرور کشتی‌ها از کانال سوئز و تغییر توجه بازار به سمت نشست هفته جاری اوپک پلاس، کاهش پیدا کرد.
 بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۴ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۶ درصد افزایش بسته شد.

بهای معاملات نفت آمریکا با یک سنت کاهش، به ۶۱ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با یک درصد کاهش بسته شده بود.

پس از این که یدکش‌ها موفق شدند کشتی کانتینری غول پیکر اورگرین که از سه شنبه گذشته به گِل نشسته بود و مسیر کانال سوئز را مسدود کرده بود را شناورکنند، کشتی‌ها روز سه شنبه عبور از این مسیر را از سرگرفتند. مسدود شدن کانال سوئز ترافیک سنگینی ازکشتی‌ها را در هر دو جهت این آبراه ایجاد کرده بود.

اکنون که احتمال مختل شدن عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی به حداقل رسیده است، توجه بازار به نشست روز پنج شنبه اوپک و متحدانش شامل روسیه در وین معطوف شده است.

این تولیدکنندگان که در قالب گروه اوپک پلاس با یکدیگر همکاری دارند، قرار است درباره حفظ محدودیت عرضه میلیون‌ها بشکه در روز نفت به منظور حمایت از قیمت‌ها مذاکره کنند. استراتژی مذکور در ماه‌های اخیر از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است.

یک منبع آگاه اظهار کرد: عربستان سعودی آماده پذیرش تمدید کاهش تولید تا ژوئن می‌شود و همچنین آماده است کاهش تولید یکجانبه‌ای را که به اجرا گذاشته است در بحبوحه جدیدترین موج قرنطینه‌های کرونایی ادامه دهد.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور در این باره گفت: انتظارات بازار برای عدم تغییر سطح تولید اوپک پلاس تا حدود زیادی در قیمت‌ها لحاظ شده است. احیای قرنطینه‌های اروپا برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا مانع افزایش قیمت‌ها شده است.

طبق برآورد رویترز، بیش از ۱۲۷.۴۳ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و شمار قربانیان پاندمی به مرز سه میلیون نفر نزدیک شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در اروپا رشد آمار مبتلایان در موج سوم پاندمی مقامات را نگران کرده است به طوری که برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه اظهار کرده است همه گزینه‌ها برای حفاظت از سلامت عمومی روی میز است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار