کد خبر: 1042302
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر که در جام جهانی مجارستان به عنوان تنها ایرانی تا جدول ۱۶ نفره پیش رفت، می گوید به خاطر تمرکزی که روی مدال المپیک دارد باید گام‌های بزرگ‌تری بردارد.
 اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران پس از یک سال دوری از میادین هفته پایانی اسفندماه در محل جام جهانی مجارستان حاضر شده و در هر دو بخش انفرادی و تیمی این رقابت‌ها به مصاف حریفان‌شان رفتند.

محمد رهبری از بهترین‌های ترکیب ۶ نفره ایران در این رقابت‌ها بود که به عنوان تنها ایرانی تا جدول ۱۶ نفره پیش رفت و در رده بندی نهایی هم بالاتر از هم تیمی‌هایش در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. وی در بخش تیمی هم در غیاب مجتبی عابدینی و علی پاکدامن نقش زیادی در جایگاه ششمی تیم ایران داشت.

این ملی پوش اسلحه سابر البته تاکید دارد که برای رسیدن به اهدافش باید گام‌ها محکم‌تر و بزرگ‌تری بردارد به خصوص که تمرکزش روی مدال المپیک است.

محمد رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه حضور در جام جهانی مجارستان به موقع و لازم بود، گفت: اصلاً به یاد ندارم که در طول ورزش قهرمانی سه چهار ماه متوالی در هیچ رویدادی شرکت نکرده باشم اما یک سال گذشته دقیقاً با همین شرایط گذشت یعنی از دور از مسابقه و تمرین حرفه‌ای؛ البته این اواخر مسابقات لیگ برگزار شد اما حضور در میادین بین‌المللی کمبودی بود که با لیگ و مسابقات داخلی جبران نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه حضور در جام جهانی مجارستان اولین اعزام تیم ملی شمشیربازی بعد از یک سال بود، خاطرنشان کرد: تقریباً تمام شمشیربازانی که در این رویداد شرکت داشتند شرایط مشابه ما را داشتند و همین مسئله شرایط مسابقه را متفاوت از همیشه شرکت کرده بود و حتی حساس؛ حساسیت بیشتر جام جهانی البته به واسطه سهمیه‌های المپیک بود و اینکه قرار بود تعداد باقی مانده سهمیه‌ها در این رویداد توزیع شود.

ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر تصریح کرد: خیال ما ایرانی‌ها بابت سهمیه راحت بود اما برای مان مهم بود که بتوانیم بعد از یک سال به عنوان یک تیم المپیکی خودی نشان دهیم و دیدارهای خوبی داشته باشیم به خصوص که با وجود محدودیت‌هایی که داشتیم، تمرینات خوبی پشت سر گذاشته بودیم و این اواخر هم اردوهای پرباری برگزار کردیم.



رهبری تاکید کرد: همه اینها دست به دست هم داد تا در جام جهانی مجارستان محک جدی بخوریم و خدا رو شکر نتایج خوبی هم به دست آوردیم. برای اولین بار چهار شمشیربازی ایرانی در جدول ۳۲ نفره جام جهانی قرار گرفتند. در بخش تیمی هم با وجودی که مجتبی عابدینی و علی پاکدامن نبودند، ششم شدیم. قطعاً اگر مجتبی و علی در این بخش شرکت می‌کردند می‌توانستیم مدال بگیریم.

وی که مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را هم در کارنامه در مورد عملکرد خود در جام جهانی مجارستان که با کسب جایگاه سیزدهم در بخش انفرادی همراه بود، گفت: اولین بار بود که موفق شدم در رقابتی با چنین سطحی تا جدول ۱۶ نفره مسابقات پیش بروم. البته من در جام جهانی ۲۰۱۸ گرجستان مدال طلا گرفتم اما سطح آن رقابت‌ها با جام جهانی مجارستان اصلاً قابل مقایسه نبود. جام جهانی مجارستان به خاطر توزیع سهمیه المپیک در سطح خیلی بالایی برگزار شد. کسب جایگاه در این جام اهمیت زیادی داشت.

این ملی پوش شمشیربازی کشورمان یادآور شد: در هر صورت عملکردم در مجارستان خوب بود اما قرار نیست به همین جا ختم شود. این اولین گامی بود که در راستای اهدافم برداشتم. باید خیلی بیشتر و بهتر از این پیش بروم و بتوانیم در میادین دیگر مدال آور هم بشوم.

وی که همراه با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر سهمیه المپیک توکیو را به دست آورد، در مورد اعزامش به این بازی‌ها گفت: نمی‌دانم جزو نفرات اعزامی به توکیو هستم یا نه اما در هر صورت خیلی جدی و مصمم تمریناتم را پیگیری می‌کنم به این امید که بتوانم در ترکیب تیم اعزامی قرار بگیرم و از مهره‌های تاثیرگذار برای نتیجه‌گیری در توکیو هم باشم. با انگیزه، برنامه و آمادگی که دارم، فکر می‌کنم بتوانم کمک حال تیم باشم.

محمد رهبری گفت: سال گذشته و در کل قبل از اینکه سهمیه المپیک را بگیریم، بیشتر از سهمیه به مدال المپیک فکر می‌کردیم. راستش اصلاً به سهمیه توجهی نداشتیم. من و هم تیمی‌هایم با این انگیزه و هدف تمرین می‌کردیم و در مسابقات گزینشی شرکت می‌کردیم که بتوانیم در توکیو صاحب مدال شویم. تمرکز شمشیربازی اسلحه سابر ایران از سال‌ها پیش روی مدال المپیک است. برای رسیدن به این مهم به شدت انگیزه دارم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار