کد خبر: 1042299
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است سالی که گذشت با تجربه تلخی برای بسیاری از هموطنان همراه بود که با سختی و هراس از بیماری و قرنطینه گذشت.
 علی اشکانی یکی از قهرمانان پیشین و همچنین از مربیان جوان و موفق کشتی فرنگی ایران محسوب می‌شود که در عرصه‌های مختلف ملی توانست در کسوت سرمربی به افتخارات بزرگی دست یابد. وی در توصیف خاطرات و حال و هوای خود در زمان تحویل سال و عید نوروز که برخی مواقع در خانه کشتی و در کنار ملی پوشان گذشت به خبرنگار مهر گفت: حال و هوای تحویل سال در اردوی تیم ملی در خانه کشتی به هیچ عنوان فراموش شدنی نیست. البته در آن سال‌ها دلتنگی و دوری از خانواده باعث ناراحتی بسیاری از بچه‌ها می‌شد، اما حالا که سال‌ها از آن دوران گذشته با حس و حال خوبی از آن روز‌ها یاد می‌شود.

وی ادامه داد:، اما زمان تحویل سال و فرارسیدن عید نوروز در دو سال اخیر به شکلی عجیب و بی سابقه برای همه ما رقم خورد. متأسفانه سال ۹۹ با شرایطی پایان یافت که مردم ایران و جهان همچنان با ویروس کرونا دست به گریبان بودند و ما خیلی از عزیزان و هموطنان خود را از دست دادیم. سالی که می‌توانست به خوبی و خوشی تمام شود به شکلی پایان یافت که خیلی از ما را با خاطرات تلخ همراه کرد. به همین دلیل تنها دعایی که در هنگام تحویل سال در ذهنم داشتم، آرزوی سلامتی برای تمامی مردم ایران بود.

مدیر فنی اسبق تیم‌های ملی کشتی فرنگی ادامه داد: سالی که گذشت ما طعم تلخ بریدن از یکدیگر و قرنطینه را چشیدیم و در واقع تلخ‌ترین لحظات ما با از دست دادن بسیاری از عزیزان به دلیل ابتلاء به کرونا رقم خورد. البته من هم با توجه به تعطیلی بسیاری از رویداد‌های ورزشی از جمله کشتی، بیشتر به امور تحصیلی خودم در فضای مجازی پرداختم و متأسفانه آن طور که باید و شاید نتوانستم فعالیت‌های حرفه‌ای کشتی را دنبال کنم. البته این شرایط برای خیلی از اهالی ورزش یکسان بود و ورزش ایران و جهان سالی توأم با رکورد و انزوا را تجربه کردند.

اشکانی ادامه داد: مثل همیشه در هنگام تحویل سال برای تمامی مردم ایران آرزوی برکت و سلامتی داشتم، چراکه مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی در شرایط خوبی نیستند و امیدوارم این مشکلات در سال ۱۴۰۰ به حداقل برسد.



مربی جوان کشتی کشورمان افزود: به عنوان یک ایرانی به حفظ سلامتی دیگر هموطنان اهمیت زیادی می‌دهم و در این روز‌ها در خانه می‌مانم و قید سفر را زده‌ام. فعلاً ترجیح دادم در خانه بمانم و در این مدت از تمامی دوستان و آشنایان هم درخواست کردم از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند، چراکه ما نسبت به سلامتی همه افراد جامعه مسئول هستیم و نباید با تصمیمات شخصی و خودخواهانه، سلامت جامعه را به خطر بیاندازیم.

سرمربی اسبق تیم ملی در پایان در خصوص کار سخت نمایندگان ایران برای کسب سهمیه‌های المپیک هم گفت: بچه‌ها ما سه سهمیه در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان کسب کردند، اما هنوز سه سهمیه دیگر باقیمانده که باید موفق به کسب آن شوند. مطمئناً اگر فرنگی کاران ما با ترکیبی کامل یعنی ۶ نفر راهی المپیک شوند می‌توان امیدوار بود با مدال به کشورمان باز گردند. هر چند بچه‌ها ما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اردو‌ها نتوانستند از تمامی روز‌های سال گذشته برای تمرینات منسجم آماده سازی استفاده کنند، اما من همچنان به آن‌ها امیدوارم و معتقدم این دلیرمردان کشتی می‌توانند دوباره با دست خالی به افتخارات بزرگی برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق شد توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی، سهمیه‌های المپیک در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم را کسب کند. بدین ترتیب شاگردان محمد بنا باید در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز موفق به کسب سهمیه شوند تا با ترکیبی کامل (۶ وزن المپیکی) راهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شوند.

طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا طی روز‌های ۲۰ تا ۲۲ فروردین در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود که فرنگی‌کاران کشورمان باید در این مسابقات برای کسب سهمیه‌های باقیمانده به میدان بروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار