کد خبر: 1042220
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
رییس جمهور:
حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور گفت:‌ همه تلاش ما این است که کاری بکنیم پایان این دولت مهار قابل‌ قبول کرونا و انشاالله اگر بگذارند حداقل پایان بخشی از تحریم باشد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه تا امروز مجموعا ۶۲ جلسه ستاد برگزار شده است، گفت: در نشست امروز مباحث خوبی مطرح شد و وضعیت استان‌ها و شرایط این که چگونه بتوانیم واکسن بیشتری در اختیار مردم دهیم.

وی افزود: پیش بینی برای ایام میلاد حضرت ولی عصر (عج) و همچنین برنامه‌ریزی برای ماه رمضان در جلسه آینده ستاد مطرح خواهد شد.

رییس جمهور اضافه کرد: سال ۹۹ را با سختی‌ها و با فراز و نشیب‌های فراوان گذراندیم، در حالی که تحریم با شدیدترین وجه ادامه داشت، جنگ اقتصادی بسیار سنگینی بر سر ملت سایه افکنده بود و هم کرونا به عنوان یک بیماری و ویروس خطرناک که مردم را با مشکل مواجه کرد.

روحانی با قدردانی از همراهی مردم و حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب، علما مراجع و فرهیختگان گفت: کادر درمان با همه توان و وجود از جان مایه گذاشتند، شهید و بستری دادند و خودشان به زحمت زیادی افتادند و شبانه روز تلاش کردند. این بیماری۱۴ ماه مداوم با شدت و ضعف ادامه داشته و دارد که کار بسیار عظیم و بزرگی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه ملت و کشوردر مقایسه با جهان شرایط مناسبی دارد، گفت: تلاش‌های گسترده‌ای شده است و مردم که سنگ تمام گذاشتند و من شهادت می‌دهم که مسوولین در حد توان کار کردند و کسی کم نگذاشته است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: نیروی مسلح، نیروی انتظامی، هلال احمر، گروه های نظارت و قوه قضاییه، همه کمک کردند و خود کسبه علیرغم این که در سختی بودند مراعات کردند. هر زمان محدودیت ایجاد کردیم آنها محدودیت‌ها را پذیرفتند و مغازه‌ها را بستند.

روحانی بار دیگر با قدردانی از مردم برای مراعات دستورالعمل‌های مقابله با کرونا گفت: میزان سفر به قشم نسبت به سال ۹۸، ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است. این که ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم خودشان نرفتند و مانعی‌ هم نبوده و منطقه، منطقه آزاد و حتی آبی بوده اما مردم مراعات کردند، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: وزیر کشور اعلام کرد که سفر به بعضی مناطق شمالی در مازندران بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته است. این نشان می‌دهد که به هر حال مردم خودشان مراعات کردند و اگر این مراعات‌ها نبود، خیلی مشکل داشتیم.

رییس جمهور با بیان این که در ایام عید پروتکل‌ها کمی ضعیف شد، گفت: در موقع خریدها در بازار، مغازه‌ها و دستفروش‌ها مقداری مشکل داشتیم یعنی ترددها و تجمع‌ها و فاصله‌ها خیلی خوب مراعات نمی‌شد. در سفر هم معمولاً ضمن اینکه مردم می‌خواهند مراعات کنند گاهی واقعاً سخت است و مراعات نمی‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: البته در گزارش جلسه آمده بود که در سطح جهان هم رستوران‌ها معمولاً دچار مشکل می‌شوند مگر اینکه در فضای باز باشد یا اینکه غذا را بگیرند و ببرند یا اگر در هتل است غذا به اتاق آنها داده شود. بنابراین بعضی جاها مراعات کردن دستورالعمل‌ها سخت است که باید تلاش بیشتری شود.

وی گفت: همه تلاش ما در این دولت این است که کاری کنیم پایان این دولت مهار قابل ‌قبول کرونا و اگر بگذارند حداقل پایان بخشی از تحریم باشد. مبنای ما باید در هر دو مساله عقلانیت و در نظر گرفتن منافع ملی باشد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان این که وزیران بهداشت و کشور و همه همکارانشان با همه توان به میدان آمدند، گفت: همه دلمان می‌خواهد که پایان این دولت به گونه ای باشد که نه تنها اول مهر، حتی بتوانیم در شهریور شرایطی باشد که دولت بعدی بتواند مدارس و دانشگاه‌ها را کمی زودتر باز کند. یعنی بعد از تعطیلات ایام عاشورا که اواخر مردادماه است و به شهریور می‌رسیم، بتوانند مدارس را باز ‌کنند. البته این وابسته به این است که چقدر همکاری کنیم، چه مقدار واکسن برسد و واکسن‌های داخلی چه زمانی برسد. یعنی اگرهایی دارد که در صورت تحقق این اتفاقات خواهد افتاد.

رییس جمهور گفت: بسیار مهم است که ما که در اواسط مرداد دولت را تحویل دولت بعد می‌دهیم، شرایط کرونا ‌شرایط کنترل شده و با مرگ و میر پایین و قابل قبول و در تحریم هم همینطور باشد.

وی یادآورشد: ما آماده‌ایم قدم‌ها را برای برداشتن تحریم‌ها اگر برخی موانع برطرف شود، برداریم. تلاش ما این است که پایان این دولت بتوانیم دولتی را بی‌کرونا و بی‌تحریم تحویل بدهیم؛ هر مقدار که در توانمان باشد ما با همه توان به دنبال چنین مسیری هستیم.

روحانی افزود: اگر ملت در هرکجا چه کرونا و چه تحریم و در هر امری تصمیم بگیرد، شدنی است. کل ملت با هم اگر تصمیم بگیرد به نتیجه می‌رسد. اگر ملت یکپارچه شد و رفت قدر هم تابع می‌شود یعنی قضا و قدر هم بر اراده جمع متکی است. یعنی وقتی همه با هم شدند دست خدا هم به کمک می‌آید.
۷

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سبد فروزان
|
Switzerland
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
اگر بگذارند یعنی چه ؟ باز هم ایشان دیگران را متهم میکند ،
در رابطه با مهار کرونا و مدیریت آن ، نقش ایشان و دولتش ، ویدیو کنفرانس بوده نه حرکتی دبگر ،
حتی بودجه برداشته شده از صندوق جهت کمک به مراکز و زحمت کشان در این مبارزه را تماما هزینه نکرد دولت ،
در دوماه مانده به عمر دولت ، میخواهد همه کارهای انحام نشده را انجام دهد
مثل شاگرد تنبل‌ها مدرسه ،که آخرین شب تعطیلات نوروزی میخواهند تمام تکالیف را انجام دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
دشمنان ایران نهایت استفاده از غربزده های فشل پولدوست و مقام پرست دولتهای 11 و دوازدهم را برده اند
حالا که این دولت بی خاصیت در انتهای محتومش قرار دارد و منفور خاص و عام است طبق چه منطقی باید برای چشم آبی ها مهم باشد که تره برایش خرد کنند
انشاءالله سه ماه دیگر دولتی که ذره ای عقل و منطق در آن نیست تمام شود و ملت لااقل دیگر از طرف داخل ضربه نبیند
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
کاش میشد فهمید که چرا دولت محترم جلو مسافرت‌های نوروزی بعض مردم که متوجه کرونا نیستند را نگرفت درحالی که همه منتظر تصمیم قاطع دولت بودند ولی برای های و هوی کرونا لحظه ای درنگ نمیکنددولت خدمتگذار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
چون برا بعضیاشون پول توش هست
دلار دلار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار