کد خبر: 1042184
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
عضو شورای عالی سیاسی یمن:
«سلطان السامعی» بر عزم نیروهای یمنی برای آزادسازی تمام مناطق تحت اشغال نیروهای متجاوز تاکید کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک عضو شورای عالی سیاسی یمن بر عزم نیروهای یمنی برای آزادسازی تمام این کشور از چنگ متجاوزان و اشغالگران تاکید کرد و روزهای آینده را برای یکسره کردن نبرد مارب مهم برشمرد.

سلطان السامعی در گفتگو با المیادین گفت: تصمیم آزادسازی مارب توسط رهبران در صنعا اتخاذ شده است و بعد از آزادسازی این منطقه به سمت دیگر استان‌های تحت اشغال متجاوزان حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین افزود که استان شبوه و حضرموت جدید نیروهای مسلح یمن بعد از آزادسازی مارب خواهند بود و ائتلاف سعودی در جنگ چیزی جز ننگ نصیبش نشده و هیبت آن و متحدانش شکسته است.

السامعی در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده عربستان را درگیر جنگ یمن کرده است و نیروهای مسلح یمن در صورت تداوم تجاوز و محاصره صدها هدف حیاتی در عمق عربستان سعودی دارند.

وی با تردید نسبت به نیات ایالات متحده در توقف جنگ، گفت: اگر واشنگتن خواهان توقف جنگ باشد این کار برایش تنها با یک تماس تلفنی با عربستان ممکن است. گزینه یمنی‌ها تنها ادامه دفاع از ملت و میهن است.

السامعی ادامه داد: ما مصمم به اخراج نیروهای ائتلاف سعودی از تمام استان‌های یمن هستیم. آزادسازی هر وجب از خاک یمن جدای از روند مذاکرات وظیفه ملی و دینی است.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم جنگ علیه ما دستیابی به سلاح از هر کشوری حق یمنی‌ها است. نیروهای مسلح در یمن سلاح، موشک و پهپاد می‌سازند.

السامعی در عین حال به عربستان نسبت به غافلگیری درباره سلاح‌های جدید در روزهای آینده در صورت تداوم جنگ هشدار داد و از عربستان به عنوان همسایه بدی که می‌خواهد یمن حیات خلوت و دنباله روی آن باقی بماند یاد کرد.

وی همچنین عربستان را به توقف جنگ و رفع محاصره قبل از هرگونه توافق پیرامون روند مذاکرات فراخواند و بازخواست مزدوران متجاوز را که مرتکب جنایات شده اند خواستار شد.

السامعی اظهار داشت: نیروهای مسلح در جبهه تعز به پیروزی دست یافته اند و استان مارب طی چند روز آینده به صورت کامل آزاد خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای سعودی پیش از پیشروی نیروهای مسلح یمن از مارب به استان‌های دور عقب نشینی کرده اند. مزدوران ائتلاف سعودی فاقد محبوبیت مردمی در استان‌های تحت اشغال هستند.

السامعی افزود: ائتلاف سعودی ناچار به توقف جنگ خواهد شد و هیچ گزینه دیگری ندارد. ائتلاف سعودی به این نتیجه رسیده است که شکست دادن یمنی‌ها غیرممکن است.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
درود و رحمت خدا بر شما و خداوند یار و یاورتان باد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار