کد خبر: 1042131
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان :
حسن موذنی با اشاره به نصب نماد چوگان در ابتدای پیاده‌راه چهارباغ عباسی گفت: در آینده نزدیک، احتمال نصب نماد در میدان نقش جهان وجود دارد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ، اظهار کرد: این نماد دارای ارتفاع ۶.۵ متر و عرض ۵ متر است که به صورت موقت در محور چهارباغ نصب شده است.

وی چوگان را یکی از میراث‌ ناملموس ایران و اصفهان دانست و تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهرداری درصدد اجرای آثار شهری ماندگار و احیای میراث ناملموس است‌.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به احتمال جابجایی این نماد بنا به نظرها و تصمیم‌های آتی سازمان میراث فرهنگی استان بیان کرد: در صورت نداشتن مشکل میراثی برای نصب در میدان نقش جهان، در آینده نزدیک، نماد چوگان در این میدان نصب خواهد شد.

نظرات و راهنمایی هیئت چوگان اصفهان برای ساخت نماد چوگان

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این المان به میراث ناملموس و هویتی اصفهان ارتباط دارد از روش چکش کاری برای ساخت اثر استفاده شده است.

موذنی با اشاره به اینکه برای ساخت این تندیس از نظرات و راهنمایی های هیئت چوگان اصفهان برای رعایت استانداردهای لازم استفاده شده است، اظهار کرد: جابجایی اثر با طی مراحل مورد تایید میراث فرهنگی صورت گرفته است.

وی همچنین درباره دیگر مشخصات این نماد شهری تصریح کرد: جنس نماد از فلز است و با تکنیک چکش‌کاری توسط حسن ملانوروزی، هنرمند شاخص کشوری به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ساخته شده است.

موذنی در مورد زمان ساخت این اثر اضافه کرد: ساخت این نماد در حدود ۹ ماه کاری به طول انجامید.

رونمایی از سردیس بزرگان و سرداران دفاع مقدس در اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: سیاست سازمان در جهت احیای میراث ناملموس است و آثار ماندگاری در زمینه دفاع مقدس و میراث فرهنگی اصفهان برای جلوگیری از فراموشی شاخصه های هویتی در دستور کار سازمان است.

وی در این زمینه اظهار کرد: رونمایی از سردیس بزرگان و سرداران دفاع مقدس از سوی سازمان زیباسازی در دست اقدام است.

موذنی با اشاره به رونمایی از سردیس شهید رضا حبیب الهی تصریح کرد: سردیس این شهید بزرگوار که اولین سردار جانباز جبهه های جنگ تحمیلی است با تایید خانواده بزرگوار شهید در تقاطع خیابان طیب و مسجد سید که محل زندگی ایشان بوده است، نصب شد.

وی اظهار کرد: مراحل ساخت سردیس با نظارت کامل خانواده شهید حبیب الهی انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سردیس شهید حاج حسین خرازی هم در دست ساخت است که با هماهنگی خانواده شهید جانمایی خواهد شد، گفت: در کنار نظر خانواده آن شهید بزرگوار مباحث تخصصی مربوط به جانمایی هم بررسی و مطالعه می شود.

وی افزود: همچنین در مورد شباهت اثر به چهره شهید خرازی، نظر خانواده بزرگوار شهید دریافت می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار