کد خبر: 1042106
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

سرویس ایران جوان آنلاین: بسیاری از جهادگران سلامت امروز به سطحی از دانش و آگاهی رسیده‌اند که علاوه بر تحصیل علم و دانش، به مسئولیت‌های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده‌اند و گام‌های مهمی در این زمینه برمی‌دارند. این جهادگران توانسته‌اند ضمن ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، گام‌های مؤثری در حوزه توسعه کشور در ابعاد گوناگون بردارند و تأثیراتشان در این حوزه بسیار محسوس است، مثل گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت که نسبت به ارائه خدمات پزشکی و سلامت در روستا‌های مختلف استان گلستان پیش رفته و توانسته است برنامه‌‎های مختلف پزشکی و آموزشی مختلفی را به ویژه در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا در مناطق محروم به اجرا گذارد.

 

بدون شک یکی از اقشار تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف اجتماعی کشور، پزشکان و مجموعه کادر درمان شامل پرستاران و بهورزان هستند و احساس مسئولیت این قشر از جامعه در پدیده‌های اجتماعی بسیار مثبت و مفید بوده و به توسعه کشور در ابعاد مختلف می‌انجامد. حضور جهادگران سلامت در مسائل مختلف اجتماعی به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا توانست زمینه لازم برای رسیدن جامعه به سطح مطلوب در مبارزه با این پدیده را فراهم کند.

گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت یکی از گروه‌هایی است که نسبت به ارائه خدمات پزشکی و سلامت در روستا‌های مختلف استان گلستان اقدام می‌کند و تاکنون توانسته است با برنامه‌‎های مختلف پزشکی و آموزشی به ویژه در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا در مناطق محروم گام‌های بزرگی بردارد.

آرمان محمودجانلو، مدیر این گروه جهادی در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی می‌گوید: گروه جهادی شهرستان سپیددشت استان گلستان که به نام شهید امدادگر علیرضا ارجمندعنایت مزین شده است، در سال ۹۶ تأسیس شد. تعداد اعضای این گروه جهادی ۹ نفر متخصص در امور پزشکی و سلامت است که شامل پزشک، پرستار، بهورزان و سرپرست تیم می‌شود. وی با بیان اینکه این گروه با نیت خدمت‌رسانی و اعزام به مناطق محروم و کم‌برخوردار راه‌اندازی شده است، تصریح می‌کند: در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و نیز در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل و اتفاقات دیگر تیم پزشکی گروه برای ویزیت رایگان و آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اعزام می‌شود.

به گفته مسئول گروه جهادی شهید ارجمندعنایت، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم جهت ویزیت رایگان، مشاوره‌های روانشناسی، آموزش بهداشت، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل از اعضای گروه جهادی، برگزاری برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در مناسبت‌های مختلف از جمله اعزام تیم پزشکی، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و... از جمله برنامه‌های این گروه جهادی است که در طول سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادی در سال جاری می‌گوید: اعزام تیم پزشکی گروه به روستا‌های قره‌سو و زابلی محله اولیا از جمله برنامه‌های ویژه گروه جهادی ما در سال جاری بوده است که طی اجرای آن، نسبت به ویزیت رایگان ساکنان این روستا‌ها و اهدای داروی رایگان همراه با بسته‌های بهداشتی و فرهنگی به ایشان اقدام کردیم. محمودجانلو با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گروه در سال جاری کاشت نهال در مناطق مختلف بوده است، تأکید می‌کند: در اعزام‌های تیم پزشکی گروه به مناطق مختلف چنانچه دارو به طور کامل در اختیار تیم قرار گیرد، می‌توانیم خیلی بهتر و بیشتر به مردم خدمت‌رسانی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار