کد خبر: 1042099
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری خود که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: ما دانشگاهی داریم که فقط پنج عضو هیئت علمی دارد و اسمش را هم گذاشتند دانشگاه. از مطرح کردن این موضوع به عنوان وزیر شرم دارم. در واکنش به الحاق این مؤسسه، برخی مسئولان می‌گویند می‌خواهند دانشگاه شهر ما را تعطیل کنند. این مؤسسه ۶۰۰ دانشجو دارد و نمی‌گذارند دانشگاه محل استان به آنجا سرویس بدهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: منصور غلامی تأکید کرد: ما برای رفع این مشکلات به طور جدی ایستاده‌ایم. هدف، تقویت این مراکز است و این مؤسسات در آینده هر وقت از نظر کارشناسی مورد تأیید قرار گرفتند و به این نتیجه رسیدند که جای دیگر مستقل کار کنند، هیچ مانعی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که گریبان آموزش عالی ما را گرفت، گسترش کمی مطالعه نشده‌بود که این موضوع نیاز به بازنگری در سیاست‌ها داشت. در همین راستا طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۴ تحت عنوان ساماندهی و آمایش آموزش عالی به تصویب رسید. پس از آن بلافاصله در وزارت علوم گروه‌های کارشناسی تشکیل شد. بیش از یکسال روی طرح کار کردیم. طرح را به شورا بردیم و مجدداً روی آن تأییدیه گرفتیم و در نهایت به وزارت علوم برای اجرا ابلاغ شد.

وزیر علوم با اشاره به طرح ساماندهی مؤسسات و دانشگاه‌ها گفت: ما قرار نیست چند ده هیئت علمی را در یکجا جا کنیم و برای کیفی‌سازی از تشکیل مؤسسات ضعیف جلوگیری می‌کنیم و آن‌ها را به دانشگاه‌های بزرگ استان یا شهرشان وصل می‌کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
جناب! قرار نبوده که با مجوز دانشگاه 6 عضو هیات علمی داشته باشه الان 8 ساله در سایه دولت تدبیر و امید! جذب هیات علمی انجام نشده. لطفا به اعلام نیازها نگاهی بیاندازید! اخرین جذب در دانشگاه های ریز و درشت کی بوده!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار