کد خبر: 1042083
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
اصلاح‌طلبان گرچه تلاش می‌کنند وجود فاصله را میان خود و دولت روحانی القا کنند، حاضر هم نیستند اعتراف کنند که در حمایت و دفاع همه جانبه از دولت روحانی اشتباه کرده‌اند.

حالا پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم که به دلیل مواضع جنجالی خود کمی بین فعالان رسانه و مجازی شناخته شد، به این اشتباه اعتراف کرده است: «روحانی سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان را نابود کرده است. من به خاطر حمایت از روحانی شرمنده‌ام. روحانی گاهی حرف‌هایی می‌زند که درد مردم را بیشتر می‌کند. مثلاً گفته سانتریفیوژ را چرخاندیم و چرخ زندگی مردم را نیز چرخاندیم، اما باید از او پرسید کدام چرخ؟ وضعیت مردم از زمان جنگ بدتر شده و مردم در صف روغن می‌ایستند.»

سلحشوری البته چهره شناخته شده و شاخص و با نفوذی در جریان اصلاحات به شمار نمی‌رود. تا پیش از قرار گرفتن در لیست امید برای انتخابات مجلس سال ۹۴ حتی نامش هم شنیده نشده بود، اما حداقل شاید بتواند این تأثیر را بر جریان همفکرش بگذارد تا به اشتباه خود در دفاع هم جانبه از روحانی، تخریب منتقدان و نیز سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های نادرست دولت او اذعان کنند. سلحشوری البته خوب است در مورد عملکرد مجلس دهم و نیز عملکرد خود به عنوان عضوی از آن مجلس هم توضیح بدهد. او پس از پایان دوران نمایندگی‌اش، تازه یاد اقتصاد و معیشت مردم افتاد و شروع به توئیت زدن در این مورد کرد.

برخی اصلاح‌طلبان هم تلاش کردند بگویند ما چاره‌ای جز حمایت از روحانی نداشتیم، اما فائزه هاشمی اخیراً گفته: «سال ۹۲ برای اجماع روی آقای روحانی بحث بد و بدتر نبود، بحث تحمیل کاندیدا هم نبود، به پیشنهاد آقای خاتمی نمایندگان شخصیت‌های مطرح مثل بابا، آقای خاتمی، حسن‌آقا و آقایان روحانی و دکتر عارف کمیته‌ای تشکیل دادند و پس از بحث‌های زیاد آقای روحانی را به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان برگزیدند. اگر در سال ۹۲ به زعم برخی اصلاح‌طلبان بد و بدتر مطرح بود، پس سال ۹۶ چرا اصلاح‌طلبان آقای روحانی را دوباره کاندیدا کردند؟ در این سال که دیگر شرایط خاص نبود، دستشان برای هر انتخابی باز بود. برای این انتخاب چه توضیحی دارند؟»

فائزه هاشمی همچنین گفته: «خود اصلاح‌طلبان در مجلس و در شورای شهر و در سمت‌های مختلف در دولت در این سال‌ها چه عملکرد قابل‌دفاعی دارند؟ این صحبت‌ها فرافکنی است. بهتر از هر‌کسی می‌دانند که اعمالشان در این سال‌ها مردم را از صندوق‌های رأی دور کرد. عمده اصلاح‌طلبان و آقای روحانی هر دو سهم اصلی در عدم مشارکت مردم غیر‌اصولگرا در انتخابات۹۸ دارند. برخلاف نظر برخی اصلاح‌طلبان که کاهش میزان مشارکت در انتخابات را ناشی از عملکرد شورای نگهبان و تنگ‌نظری‌ها می‌دانند، اعتقاد دارم کاهش مشارکت در انتخابات ۹۸ به دلیل ناامیدی از اصلاح‌طلبان بود. از سال ۹۶ به این طرف با پیروزی‌های متعدد اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های مجلس، شورای شهر و ریاست‌جمهوری عمده جریان مدیریت کشور در دست اصلاح‌طلبان بود ولی در مسیر اصلاح‌طلبی حرکت نکردند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
این پروانه خانم که باباش سهمشو از سفره انقلاب کش رفته
بعلاوه سهم هفت پشت قبل و بعدش
این یارو دیگه چرا شرمنده شده
اینهمه از عجایب پرروهای اصلاح طلبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
به خاطر حمایت از روحانی شرمنده‌ام!
این خاصیت حزب باد است که وقتی از وسیله ای استفاده اش را برد و دیگر به دردش نخورد میگه پیف بو میده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار