کد خبر: 1042056
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
مسئول بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خبر داد؛
جهانبخش، گفت: 2 هزار و 500 گروه جهادی در لرستان فعال هستند که در این گروه ها بیش از 30 هزار نفر فعالیت می کنند.

به گزارش جوان از لرستان، احسان جهانبخش، امروز(۲۶ اسفند) در جمع خبرنگار با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان لرستان، اظهارداشت: گروه های جهادی مختلفی شامل بهداشت و درمان، عمرانی، گروه فرهنگی، اجتماعی، گروه های تخصصی و چند منظوره در استان تشکیل شده است.

مسئول بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب گروه های جهادی در سراسر استان پراکنده و مشغول فعالیت هستند و یکی از بزرگترین سازمان های مردم نهاد را تشکیل داده اند.

وی با اشاره به خدمت رسانی گروه های جهادی در زمینه های مختلف و حضور بین مردم، خاطرنشان کرد: نمود عینی آن سیل پلدختر بود  که گروه های جهادی در عرصه خدمت رسانی به خوبی درخشیدند.

مسئول بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با اشاره به مأموریت بسیج سازندگی در بحث حوادث و بلایای طبیعی، عنوان داشت: موقع بحران فراخوان داده می شوند و این گروه ها به صورت جهادی در عرصه حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به تخصصی بودن گروه های جهادی، بیان کرد: این گروه ها آموزش های لازم را دیده اند و در این گروه ها پزشک و دیگر تخصص های لازم وجود دارد که روز به روز در حال گسترش هستند.

جهانبخش با اشاره به بالا رفتن سطح تحصیلات جوانان استان و وجود جوانان نخبه گفت: این جوانان و نیروهای جهادی نه تنها در لرستان بلکه در سطح کشور به خوبی می درخشند.

وی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از گروه های جهادی، خاطرنشان کرد: در بحث کرونا اتفاق عجیبی رخ داد و ثابت کرد که می شود در دل تهدیدها فرصت را بسازیم.

تقویت جنبه مثبت همدلی در جامعه  

مسئول بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان ادامه داد: این تهدید در ایران به جای اینکه این بلای مصیبت بار فقط جنبه آن منفی دیده شود، با پیام رهبر اتفاق افتاد که فرمودند:«چه خوب است رزمایش گسترده ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی»، جنبه مثبت همدلی مردم بود که اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه  مفهوم مواسات از اینکه کمک کنیم به همدیگر مفهوم خیلی وسیع تری دارد، گفت: در این راستا ملت ایران به نحو احسن اجرا کردند و گروه های جهادی به خوبی اقدام کردند.

تهیه و توزیع یک میلیون و 200 هزار ماسک به همت بسیج سازندگی در لرستان

جهانبخش یادآور شد: بسیج سازندگی در آن مقطعی که ماسک نبود با فعالیت 70 کارگاه که از زنان بی سرپرست و گروه های مختلف تشکیل شده بود، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک تهیه و به صورت رایگان بین کادر درمان و محله های حاشیه نشین توزیع داشته است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام می کند یکی از استان هایی که بیشترین رعایت پروتکل و کمترین آمار مرگ و میر را در سایه شیوع ویروس کرونا دارد، استان با فرهنگ لرستان است که شاید علی رغم محدودیت های مالی از بعد فرهنگی اجتماعی جزو پیشرو ترین مردم کشور هستند.

جهانبخش بیان کرد: در این رزمایش به صورت خودجوش کمک های مردمی جمع آوری شد و سبد معیشتی، بهداشتی، لوازم خانگی تهیه و توزیع شد و طیف گسترده ای از خدمات اتفاق افتاد.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی که توسط بسیج جامعه پزشکی سازمان بسیج ابلاغ شد و با همکاری وزارت بهداشت اجرا شد، اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی به عنوان کمیته حمایتی در این طرح از طرف قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا و خوشبختانه ۷۵۰ تیم حمایتی در سراسر استان تشکیل شد که با مراکز بهداشت در ارتباط بودند و بسته معیشتی بین خانواده ها و بیماران بی بضاعت توزیع شد.

مسئول بسیج سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان داشت: به همت بسیج سازندگی ۷۹ هزار بسته معیشتی بین بیماران و افرادی که مرتبط بودند توزیع شد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار