کد خبر: 1042053
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی خبرداد
مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: تولید مبدل های حرارتی صنعتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته شده است که با تحقق آن، فناوری شیرین سازی آب در کشور بومی سازی خواهد شد.

مجتبی بهنام تقدسی در این باره گفت:یکی از مهم ترین فرآیندها در تمامی صنایع، عملیات گرمایش و سرمایش غیرمستقیم است که این فرآیند از طریق دستگاه هایی به نام مبدل های حرارتی انجام می شود.

وی ادامه داد:در ساختار مبدل های حرارتی دو یا چند سیال با جنس و مشخصات شیمیایی و فیزیکی همسان و یا ناهمسان می توانند بدون اختلاط عمل انتقال حرارت را انجام دهند؛ از این رو مبدل های حرارتی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه های صنعتی به حساب می آیند.مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی افزود: پروژه تولید مبدل های حرارتی صنعتی به همت این شرکت و از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در حال انجام است.

 

بومی سازی یک فناوری

بهنام تقدسی افزود:بومی سازی فناوری شیرین سازی آب به‌ وسیله مبدل های حرارتی پیشرفته از جمله اهداف این طرح است که دستاوردی مهم خواهد بود.

وی افزود:بهینه‌سازی مصرف انرژی و بازیافت حرارتی، به عنوان مهم ترین چالش های مهندسی در سال های پیش رو مورد توجه قرار داد و رفع این چالش ها از دیگر اهداف و رویکردهای شرکت صنایع پیشرفته رضوی بوده است.

وی ادامه داد:نسل قدیمی مبدل های حرارتی از تکنولوژی پوسته و لوله استفاده میکردند اما در نسل های جدیدتر، تکنولوژی صفحه ای و در آخرین نسل مبدل های حرارتی پیلو و مبدل های حرارتی بریز، انتقال حرارت به وسیله صفحات بسیار نازک انجام می گیرد که این ویژگی موجب افزایش راندمان حرارتی به شکل چشم گیری می شود.

 

امکان تولید مبدل برای پالایشگاه ها

بهنام تقدسی بیان کرد:با ورود به این صنعت، قادر خواهیم بود تا انواع مبدل با ظرفیت های متنوع از جمله سیستم های سرمایش و گرمایش، بازیابی حرارت، HVAC هیت پمپ، چیلر و صنایع گوناگون غذایی، نیروگاه های تولید برق، پالایشگاه های نفتی و... را برای صنایع کشور طراحی و تولید کنیم.

وی ادامه داد:این مبدل ها فوق پیشرفته است و دانش تولید آن نهایتا در انحصار ۴ تا ۵ شرکت اروپایی و آمریکایی می باشد.

 

تقویت توان زیرساختی

بهنام تقدسی، هدف اصلي شركت صنايع پيشرفته رضوي را تسهيل بهره برداري از توانمندي هاي شركت هاي دانش بنيان و يا نخبگان جواني دانست كه داراي نمونه محصول آماده به همراه طرح كسب و كار منسجم بوده و به منظور توسعه توليد و يا ورود به عرصه توليد صنعتي محصول يا محصولاتشان، نيازمند مشاركت فعال در حوزه هاي مالي، مديريتي و بازارسازي هستند.

وی ادامه داد:این شرکت موضوعاتی همچون سرمایه گذاری، تولید و تجاری‌سازی، ارائه خدمات نو‌آورانه و ... در حوزه صنایع پیشرفته را با رویکرد اقتصادی، توجه به تقویت توان زیرساختی و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در شرایط جنگ اقتصادی متاثر از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان ماموریت های خود در دستور کار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار