کد خبر: 1042036
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ضروری است بانک اطلاعاتی مراکز شیمیایی و زیرساخت‌های شیمیایی استان تهیه و تدوین شود تا در صورت بروز خطر مراکز امدادرسان با آگاهی از نوع خطر با آمادگی کامل در محل حاضر شوند.

محمدباقر آقایی  در جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی استان اظهار کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی راه‌اندازی می شود.

وی گفت: رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی، امداد و نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی از جمله مأموریت‌های این قرارگاه است.
وی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و تولید مواد شیمیایی در استان،  افزود: علاوه بر این آذربایجان شرقی در چهارراه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر از این استان هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: حراست و حفاظت از زیرساخت‌های کشور در کنار مراقبت از جان و مال آحاد مردم از اولویت‌های اصلی و محوری پدافند غیرعامل است.

وی افزایش تاب‌آوری را رویکرد محوری حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: برای تحقق این اهداف و رویکردها باید آسیب‌ها و تهدیدها در تمامی حوزه‌ها شناسایی و احصا شده و برای رفع آن‌ها راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

آقایی فرهنگ سازی و تلاش در جهت افزایش تاب آوری و تداوم فعالیت‌های اساسی کشور را جزو برنامه های اولویت‌ دار حوزه پدافند غیرعامل اعلام و اضافه کرد: در این راستا به شدت نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در بخش های دولتی و غیردولتی و نیز همراهی رسانه ها هستیم.

 وی با اشاره به اینکه نیازمند همراهی رسانه ها برای آگاهسازی و آموزش مردم در حوزه های مختلف پدافندغیرعامل هستیم، گفت: از ایجاد رسانه تخصصی در حوزه پدافند شیمایی حمایت می کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و ارتقای مصونیت از اولویت‌های حوزه پدافند شیمیایی است، افزود:  دو رسانه تخصصی در حوزه پدافند کالبدی و پدافند اقتصادی در استان تشکیل شده که امیدواریم نقش بسزایی در آگاه سازی و آموزش عمومی ایفا کنند.

وی گفت: همچنین در سه ماهه نخست سال آینده رزمایش شیمیایی در یکی از شهرک های صنعتی استان با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه پدافند شیمایی برای آمادگی برای مواجه با مواقع بحرانی و خطرات پیش بینی نشده برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر