کد خبر: 1042002
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
رئیس پلیس پایتخت خبر داد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آماده‌باش ۲۰‌هزار نیروی پلیس پایتخت در نوروز‌۱۴۰۰ خبر داد و تأکید کرد که گشت‌های پلیس در سطح محلات افزایش خواهد یافت.
محبوبه قربانی
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی روز گذشته در اجرای نهمین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت پایتخت که برای برخورد با اراذل و اوباش به مرحله اجرا درآمد، گفت: «مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ طی ۴۸‌ساعت گذشته، ۱۰۳‌مرکز که در آن اقدام به زورگیری، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی، مزاحمت برای نوامیس، خرید و فروش سلاح غیر‌مجاز انجام شده‌بود را مورد پاکسازی قرار داده و ۱۶۲‌نفر اراذل و اوباش سطح دار، مزاحمان نوامیس، حاملان سلاح، توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی، فروشندگان مواد محترقه و گردانندگان مراکز قمار دستگیر شدند. از این تعداد ۵۶‌نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، ۵۷‌نفر اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، هفت‌نفر حامل سلاح، ۱۳‌نفر اقدام به ارتکاب جرائم دیگر و ۲۹‌نفر نیز اقدام به شرارت و همچنین اقدام به خرید و فروش مواد‌مخدر و ایجاد مراکز قمار کرده بودند. ۱۲قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۲هزارو ۸۹۶ عدد فشنگ و مهمات جنگی نیز از دستگیرشدگان کشف و ضبط شد. وی با اشاره به فعالیت مجرمان در فضای مجازی گفت: «۸۵ صفحه فعالیت اراذل در فضای مجازی شناسایی و تا کنون ۲۱‌مورد آن مسدود شده است.»

سردار رحیمی در توضیح دهمین مرحله از طرح ظفر هم گفت: «این طرح با ۴۰۶‌حکم قضایی، ۷۹۲‌نفر از توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر شدند. در میان دستگیر شدگان ۳۶‌نفر قاچاقچی، همچنین پنج‌نفر از اراذل و اوباشی که اقدام به خرید و فروش مواد‌محترقه کرده‌بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند. در این طرح یک‌تن و ۹۵۸‌کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس برای چهارشنبه سوری گفت: «پلیس در این ایام در آماده‌باش کامل بوده و با افرادی که بخواهند از مواد محترقه غیرمجاز استفاده کرده و اقدام به ایجاد رعب و وحشت کنند برخورد کرده و با دستگیری این افراد خودروهایشان نیز توقیف و تا پایان تعطیلات در پارکینگ خواهد بود.»

وی درباره طرح نوروزی پلیس گفت: «این طرح از ۲۸‌اسفند آغاز و تا ۱۵‌فروردین ماه ادامه خواهد داشت؛ لذا بیش از ۲۰‌هزار نیرو در تهران بزرگ مستقر بوده و علاوه بر آماده باش کلانتری‌ها و کانکس‌های پلیس، ۱۹۰‌ایستگاه نوروزی نیز اقدام به ارائه خدمات شبانه‌روزی به شهروندان خواهند کرد. در طول تعطیلات نوروزی گشت‌های خودرویی و موتوری و پیاده پلیس در سطح محلات افزایش خواهد یافت.»

گفتگو با متهمان

قمه به ما احساس قدرت می‌داد!

چهار مرد جوان بعد از خوردن مشروب ۱۱‌نفر از شهروندان را در غرب تهران مورد ضرب و جرح قرار داده بودند. یکی از آن‌ها که با مو‌های رنگ شده سرش را زیر انداخته بود آرش نام داشت. وقتی علت را پرسیدم گفت: «مست بودیم وقتی قمه دستمان گرفتیم احساس قدرت کردیم!»

چند سال داری؟

۲۸ سال.

سابقه دارید؟

دو نفر از ما سابقه شرارت دارند، اما خودم بار اولی است که دستگیر شدم.

چرا به جان مردم افتادی و آن‌ها را ترساندید؟

یکی از دوستانم مشکل داشت به همین خاطر درخواست کمک کرد.

با مردم عادی مشکل داشت؟! مشکل دوستانت را با خوردن مشروب و حمله به مردم عادی حل می‌کنی؟!

حال عادی نداشتیم، چون مشروب خورده بودیم و نمی‌دانستیم چکار می‌کنیم. از طرفی وقتی قمه و چاقو را دست گرفتیم احساس قدرت کردیم. می‌خواستیم این قدرت را به رخ دیگران بکشانیم به همین خاطر سوار ماشین شدیم و به خیابان رفتیم تا کری‌خوانی کنیم.

اگر کسی کشته می‌شد؟

بدبخت می‌شدم. خیلی پشیمانم.

چند نفر از شهروندان را مجروح کردید؟

آنقدر مست بودیم که متوجه رفتارمان نبودیم ولی فکر کنم حدود ۱۱‌نفر.
چه زمانی دستگیر شدید؟

سه ساعت بعد از حمله به شهروندان از طرف مأموران کلانتری ۱۳۸‌جنت‌آباد دستگیر شدیم.

حمله با شیشه نوشابه به خاطر جای پارک خودرو

دو نفر از متهمان دستگیر شده پسر عمه و پسر دایی بودند که با پخش فیلم درگیری‌شان و حمله با شیشه نوشابه در فضای مجازی دستگیر شده بودند. یکی از آن‌ها محمود نام داشت. او مدعی بود آن مرد به خاطر جای پارک خودرو فحش ناموس داد به همین خاطر به او حمله کردند.

سابقه داری؟

خیر.

علت درگیری‌تان چه بود؟

همراه پسر دایی‌ام برای انجام کاری به شرق تهران رفته بودیم. خودرو‌ام را که پراید بود در محلی پارک کردم، اما یکدفعه مرد ناشناسی به طرفم آمد و با تندی خواست در آن محل پارک نکنم سپس فحش ناموسی داد. عصبانی شدم و کار به درگیری کشید. در آن درگیری پسردایی‌ام یک شیشه نوشابه را که داخل ماشین بود برداشت و حمله کرد.

آن مرد راهی بیمارستان شد؟

چند ضربه به سر و بدنش زدیم، اما با وساطت چند نفر این درگیری تمام شد. آن مرد همان موقع رفت و دیگر او را ندیدیم. باور کنید خودش مقصر بود به همین خاطر از ما شکایت نکرد.

همان موقع دستگیر شدید؟

خیر، فیلم این درگیری در یکی از دوربین‌های محل حادثه ضبط شده‌بود. با پخش این فیلم در فضای مجازی چند روز بعد از طرف مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدیم.

شرارت با پوشش زنانه در مراکز تجاری

سعید متهمی بود که در پاسخ به سؤالات مدام اتهامش را انکار می‌کرد و می‌گفت «مرا اشتباه دستگیر کرده‌اند!» نزدیک رفتم و از افسر پرونده در این باره سؤال کردم. مأمور پلیس در توضیح گفت: «مرد جوان با پوشیدن مانتو و شال زنانه به مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌ها می‌رفت. او در فرصت مناسب به افراد مورد نظر نزدیک می‌شد و با تهدید و چاقو و قمه مرتکب زورگیری و خفت‌گیری می‌شد.» مأمور پلیس ادامه داد: «متهم دارای یک سابقه شرارت است. او در بعضی از روز‌ها با همین پوشش وارد مراکز و مکان‌های شلوغ شده و با نزدیک شدن به رقبا و اراذل دیگر با ایجاد رعب و وحشت آن‌ها را با چاقو و قمه زخمی کرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار