کد خبر: 1042000
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
مونشن گلادباخ و آتالانتا شانس زیادی در بازی برگشت ندارند
دو مدعی اروپایی امشب با هدف صعود به دور بعد لیگ قهرمانان به مصاف حریفان‌شان می‌روند. در ادامه دیدار‌های برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها، رئال‌مادرید با آتالانتا روبه‌رو می‌شود و سیتی هم پذیرای گلادباخ است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: منچسترسیتی با سرعت بالا به سمت موفقیت حرکت می‌کند. آبی‌ها هفته‌هاست که در اوج هستند و به جز همشهری‌شان هیچ تیمی جلودار آن‌ها نبوده است. تیم پپ گواردیولا در اروپا فعلاً به مشکلی برنخورده است. آن‌ها ابتدا اقتدارشان را در مرحله گروهی نشان دادند و در یک‌هشتم نهایی هم خوش‌شانس بودند و گلادباخ حریف‌شان شد. با شرایطی که سیتی دارد قطعاً تیمی، چون گلادباخ نمی‌تواند خللی در برنامه‌های این تیم انگلیسی ایجاد کند. سیتیزن‌ها در بازی رفت در پوشکاش آره‌نا با دو گل نسخه میزبان را پیچیدند. با پیروزی ۲ بر صفر کار سیتی در بازی برگشت به مراتب راحت‌تر است. آن‌ها در بوداپست و در ورزشگاه پوشکاش آره‌نا بدون استرس به زمین می‌روند و اگر برنامه‌های سرمربی را به خوبی اجرا کنند، می‌توانند صعودی پرگل را به جمع هشت تیم برتر اروپا داشته باشند. من‌سیتی در لیگ جزیره آنقدر از رقبا فاصله گرفته که از همین حالا می‌توان این تیم را قهرمان این فصل جزیزه خواند. اگرچه سیتی در دربی منچستر مغلوب یونایتد شد، ولی اختلاف ۱۴ امتیازی با تیم دوم عملاً امید و انگیزه را از تیم سولسشر گرفته است. سیتیزن‌ها شانس اول قهرمانی انگلیس محسوب می‌شوند، در جام حذفی هم حضور دارند و لیگ قهرمانان نیز قطعاً یکی دیگر از اهداف‌شان است. سیتی اگرچه با تحمیل شکست به گلادباخ نیمی از راه صعود را طی کرده، ولی گواردیولا هنوز کار را تمام شده نمی‌داند. ضمن اینکه پپ با حضور رقبایی، چون بایرن‌مونیخ به هیچ‌وجه دوست ندارد تیمش را مدعی قهرمانی اروپا معرفی کند!

وضعیت این روز‌های تیم آلمانی کاملاً به نفع منچسترسیتی است. گلادباخ هفته‌هاست رنگ آرامش به خود ندیده است. تیم دهم بوندس‌لیگا آخرین بردش را نزدیک به دو ماه پیش به دست آورد. از آن زمان به بعد تیم مارکو روزه دیگر رنگ آرامش به خود ندید. مونشن‌گلادباخ با شکست برابر دورتموند از جام حذفی آلمان کنار رفته، از شش بازی آخر خود در بوندس‌لیگا فقط یک امتیاز کسب کرده و بازی رفت با سیتی را به حریف باخته است. با این شرایط چطور می‌توان انتظار داشت تیم روزه در مجارستان برابر تیم اول جزیره شگفتی‌ساز شود.

از رئال‌مادرید هم انتظار می‌رود به روند رو به رشد خود تداوم بخشد. تیم زیدان با فاصله گرفتن از مشکلات گذشته تا حدودی به آرامش رسیده و رئالی‌ها می‌کوشند با جبران امتیاز‌های از دست رفته فرصت قهرمانی اسپانیا را از دست ندهند. مادریدی‌ها در بازی رفت مقابل آتالانتا با یک گل از برگامو خارج شدند. حال همان تک‌گل ارزشمند مندی می‌تواند کار را برای صعود کهکشانی‌ها آسان کند. رئال اگرچه قدرت گذشته را ندارد و در این فصل چند بحران بزرگ و سخت را پشت سر گذاشته، اما این تیم هنوز یکی از مدعیان قاره سبز به حساب می‌آید و هر حریفی را می‌تواند به دردسر بیندازد. زیزو که در برهه‌ای تا آستانه برکناری از رئال نیز پیش رفت، حالا به خوبی از پس مدیریت تیم برآمده و قو‌های سفید اختلاف‌شان با اتلتیکوی صدرنشین را به شش امتیاز کاهش داده‌اند. البته رئال فعلاً با یک بازی بیشتر در رده دوم لالیگاست و بارسلونا با تمام توان در تعقیب این تیم است. در هر صورت بازی در ورزشگاه دی‌استفانو مادرید برای رئالی‌ها یک امتیاز است و آن‌ها حتی با یک تساوی بدون گل نیز می‌توانند صعود به یک‌چهارم نهایی را جشن بگیرند. نکته خوشحال‌کننده برای کهکشانی‌ها گلزنی‌های کریم بنزماست. این مهاجم در دو بازی گذشته تیمش حکم فرشته نجات را داشته و در مصاف با آتالانتا نیز برای تکرار تأثیرگذاری‌اش تلاش می‌کند.

رقیب ایتالیایی رئال هنوز به قضاوت داور بازی رفت معترض است. آتالانتا در آن بازی خیلی زود ۱۰ نفره شد و حتی سرمربی این تیم هم اخراج نادرست بازیکنش را علت شکست آتالانتا خواند. بازی امشب آخرین فرصت تیم چهارم سری آست. شاگردان گاسپرینی اگر می‌خواهند به راه‌شان در لیگ قهرمانان ادامه دهند دیگر نمی‌توانند داور را بهانه کنند. رئال‌مادرید حریف قدری است و آتالانتا برای کنار زدن غول اسپانیایی کار سختی در پیش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار