کد خبر: 1041978
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی استان ها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با حضور دکتر علیرضا احمدی و غضنفری امضا شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها تفاهم نامه همکاری میان شورای عالی استان ها و مدرسه حکمرانی شهید بهشتی منعقد شد.

در مقدمه این تفاهم نامه آمده است:

تحولات دوران حاضر شکل جدیدی به جامعه شهری و روابط آن داده است. جامعه نوین شهری با ویژگی هایی چون ناهمگونی جمعیتی، تحرک اجتماعی بالا، تفکیک و قشربندی اجتماعی گسترده و سازمان دهی اجتماعی و سیاسی جدید به همراه مطالبات گوناگون و پراکنده سیاسی- اجتماعی و مدنی شهروندان، زمینه ساز شکل گیری روابط جدیدی میان آنان و حاکمیت شده است.

به علت پیچیدگی های محیطی فراوان و متغیرهای گوناگون، حکمرانی محلی یک از شیوه های پاسخ به این نوع از مشکلات است که باید در جمهوری اسلامی ایران نیز مورد مطالعه عمیق قرار گیرد. از آنجا که

ساز و کار حکمرانی محلی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و قانون این وظیفه را به شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای عالی استانها داده است، لازم است آموزشهای لازم برای آشنایی اعضای محترم شورای عالی استانها در گام اول و تکرار همین آموزشها برای نمایندگان محترم شورای اسلامی در شهر و روستاها در گام دوم صورت گیرد.

مدرسه حکمرانی شهید بهشتی به عنوان اولین مرکز برای تربیت حکمرانان کشور در گام دوم انقلاب، با تصویب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تشکیل و در زمینه ارتقای مهارت های حکمرانی در حوزه های مختلف، فعالیت می نماید، از طرفی شورای عالی استانها به عنوان یکی از تاثیر گذارترین نهادهای حکمرانی محلی در کشور است که در تمامی شهرها و روستاها ساز و کار پیاده سازی حکمرانی محلی را در اختیار دارد.

این تفاهم نامه به منظور برگزاری دوره های کوتاه مدت و کاربردی آموزش و ارتقاء مهارتهای حکمرانی محلی برای داوطلبان عضویت و اعضای شوراهای اسلامی پایه و فرادست به ویژه شورای عالی استانها منقعد می شود و هدف غایی از انعقاد این تفاهم نامه تربیت مدیرانی لایق و حکمرانانی با رویکرد محلی در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با نیازمندی های آتی کشور در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می باشد.

در این مراسم همچنین دکتر علیرضا احمدی رییس شورای عالی استانها گفت: مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در آموزش مدیران کلان و محلی تاثیرگذار بوده است و لازم و ضروری بود که تفاهم نامه‌ای با این مدرسه که در اصل دانشگاه است با شورای عالی استانها منعقد می شد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه کمک خواهد کرد تا در حوزه آموزش برای دستیابی هر چه بهتر به اهداف ترسیم شده سریعتر قدم برداریم.

دکتر احمدی گفت: هر اتفاقی امروز در کشور می افتد عملا توسط شهرداران و دهداران هستند زیرا اجزای تشکیل دهنده کشور همین شهرها و روستاها هستند.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کنیم در جهت پیشبرد اهداف کلان نظام.

در ادامه این مراسم غضنفری رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی نیز گفت: خداوند را شاکریم که امروز شاهد رویداد بزرگی هستیم. در چهل سال گذشته فراز و نشیب های گوناگونی در حوزه حکمرانی در کشور داشته ایم.

وی ادامه داد: گاهی عدم موفقیت های این سالها به گونه ای تلخ بوده است که شیرینی سایر موفقیت ها را از بین می برد. برای مثال وضعیت معیشت مردم یکی از همین عدم موفقیت ها است.

غضنفری گفت: برخی معتقدند باید ساختارها تغییر کند و برخی دیگر هم می گویند باید مقامات و مدیران تغییر کنند اما دیدگاه سومی هم داریم که عبارت است از ضرورت تغییر آموزش ها برای مدیرانی که وارد عرصه مدیریت می شوند.

رییس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: سخت ترین سیستم و سامانه مسئولیت حکمرانی است. سخت ترین نوع جراحی را در ذهنتان بیاورید حالا اگر این سختی را چندین برابر کنید باز هم معادل سختی کار حکمرانی نیست.

وی افزود: نکته عجیب این است که حکمرانی مسئله فوق العاده سخت و پیچیده ای است اما اگر همین امروز از کسی بپرسیم می گوید بلد است و می خواهد حکمرانی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار