کد خبر: 1041910
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد
در پویش نوروزی «بازینو» ۲۵بازی باکیفیت ایرانی با سبک‌های متنوع از ذهنی و ورزشی گرفته تا استراتژی با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها حضور دارند و علاقه‌مندان می‌توانند در فضایی خانوادگی از رقابت آنلاین در این بازی‌ها لذت ببرند
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پویش نوروزی «بازینو» با شعار «سال نو، بازی نو» برای نخستین‌بار به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حمایت از بازی‌های موبایلی برتر ایرانی کار خود را از اول فروردین۱۴۰۰ آغاز می‌کند.

سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه در این پویش نوروزی ۲۵ بازی پرطرفدار به کاربران معرفی می‌شوند، گفت: در پویش نوروزی «بازینو» که تا ۲۰فروردین ادامه خواهد داشت، بازی‌های موبایلی منتخب ایرانی به طور گسترده از طریق بستر دیجیتال در معرض انتخاب کاربران در سراسر ایران قرار گرفته است تا آن‌ها بتوانند به سادگی این بازی‌ها را نصب کنند و از طریق تلفن همراه به دو صورت انفرادی و گروهی در ایام تعطیلات نوروز این بازی‌ها را انجام دهند و لذت حضور در یک فضای رقابتی سالم از طریق بازی را تجربه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در تعطیلات نوروزی سال۱۴۰۰ نیز مانند سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا مجبور به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرهیز از سفر و ماندن در خانه جهت قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم. از طرفی تجربه یک سال اخیر نشان داد استقبال از انجام بازی در میان مردم بسیار بیشتر از گذشته شده است. آمار‌ها نشان می‌دهد بازار بازی‌های موبایلی در دنیا در دوران شیوع کرونا همزمان با افزایش میزان استفاده مصرف‌کننده‌ها، با رشد بیش از ۷۷میلیارد دلاری درآمد در سال۲۰۲۰ مواجه شده است. در پژوهش مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال نیز که به بررسی وضعیت شرکت‌های بازی‌سازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا پرداخته شده، تعداد نصب بازی‌ها توسط کاربران در مجموع ۵۹درصد افزایش یافته است، از این رو بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام تعطیلات نوروز و از سوی دیگر حمایت از کسب وکار بازی‌سازان ایرانی و رونق تولید داخلی سازوکار اجرای این پویش نوروزی را طراحی کرده است.

وی افزود: بازی‌های شرکت‌کننده در این پویش جزو بازی‌های باکیفیت ایرانی هستند و تلاش ما این است که با معرفی این بازی‌ها و بازی‌سازان آنها، انگیزه‌های تولید بازی‌های بیشتر را در آن‌ها تقویت کنیم. در طراحی این پویش از ابزار‌های بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شده است تا کسانی که کاربر اپلیکیشن‌های موبایلی و رسانه‌های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی‌ها در این بستر‌های تعاملی استفاده کنند. همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق این شبکه‌ها با بازی‌های این پویش آشنا می‌شوند و امکان دسترسی و نصب بازی‌ها برایشان فراهم است. سیدصادق پژمان با اشاره به طراحی سایت پویش که کار خود را چند روز قبل از شروع پویش آغاز می‌کند، افزود: کاربران از طریق این سایت می‌توانند به بازی‌های این پویش دسترسی داشته باشند و آن‌ها را دانلود کنند.

مدیرعامل بنیاد همچنین گفت: ۲۵بازی در این پویش شرکت داده شده‌اند و نکته قابل اهمیت درباره این پویش این است که هشت بازی، بازی‌های جدیدی هستند که در بهمن و اسفند ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند. سایر بازی‌ها جزو بازی‌های پرمخاطب و با نصب بالا هستند و به‌تازگی به‌روزرسانی شده‌اند. هدف ما این است که با این پویش کاربران بیشتری جذب این بازی‌های مناسب ایرانی شوند.

او در خصوص ژانر بازی‌های پویش بازینو نیز گفت: بازی‌هایی با سبک‌های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران اعم از ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده‌اند. از سویی دیگر امکان رقابت آنلاین در برخی از این بازی‌ها نیز وجود دارد و خانواده‌ها در فضایی خانوادگی و در شرایط کرونایی که مجبور به در خانه ماندن هستند، می‌توانند از رقابت آنلاین در این بازی‌ها لذت ببرند و در کنار هم سرگرم شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار