کد خبر: 1041891
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
فریدون حسن
۴۸ ساعت پس از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای میزبانی بازی‌های ملی و باشگاهی ایران به کشور‌های دیگر، رئیس فدراسیون فوتبال با ناباوری تمام اعلام کرد که این اتفاق غیرمترقبه و ناگوار حاصل سهل‌انگاری و بی‌توجهی مدیران پیشین این فدراسیون بوده است.

عزیزی‌خادم شاید تصورش را هم نمی‌کرد که در بدو ورود به فدراسیون با چنین معضلی روبه‌رو شود. شاید تصور می‌کرد که در نهایت با چند پرونده سنگین مالی از جمله «ویلموتس گیت» روبه‌رو باشد و بتواند با هزینه بالا هر طور شده آن‌ها را رفع و رجوع کند، اما ناگهان با مشکلی مواجه شد که حتی تصورش را هم نمی‌کرد. عزیزی‌خادم درست می‌گوید این مشکل حاصل سوءمدیریت، انتخاب‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و جانب‌داری‌های اشتباه مسئولان قبلی فدراسیون فوتبال به‌خصوص مسئولان سال‌های گذشته است. همان‌هایی که به جای سامان دادن اوضاع نابسامان فوتبال سرگرم حاشیه‌های انتخابات بودند یا در پی حمایت از شیخ بحرینی در کنفدراسیون آسیا. عزیزی‌خادم درست می‌گوید امروز فوتبال ایران چوب نالایقی مدیرانی را می‌خورد که تا همین چند هفته پیش بر سر کار بودند و هیچ اقدامی برای نجات فوتبال ملی و باشگاهی نکردند، اما ....

اما باید از جناب رئیس جدید یک سؤال مهم پرسید؛ چطور عزیزی‌خادم مسئولان قبلی فدراسیون را بی‌توجه و سهل‌انگار قلمداد می‌کند در حالی که نفر اول فدراسیون در یک‌سال گذشته را به عنوان یکی از بازو‌های اجرایی خود در سازمان لیگ معرفی کرده است. این دوگانگی در حرف و عمل رئیس فدراسیون فوتبال را چگونه می‌توان توجیه کرد!

عزیزی‌خادم درست می‌گوید، فدراسیون قبلی تقریباً کاری برای فوتبال انجام نداد، اما اگر باور داشته باشیم که او برای درست کردن این بنای ویران شده پا پیش گذاشته که حتماً هم همین‌طور است، چگونه قرار است با چنین مدیرانی کار را به سرمنزل مقصود برساند و موفق شود از اولین بحران دوران ریاستش در فوتبال به سلامت عبور کند.

عزیزی‌خادم یکی از مسببان اصلی مشکلات کنونی فوتبال از جمله همین موضوع میزبانی را امروز کنار دستش دارد و باز هم از سهل‌انگاری‌های صورت گرفته حرف می‌زند. سهل‌انگار و بی‌توجه را باید بیرون انداخت، چون تفاوتی نمی‌کند که کجا و چگونه کار کند. مدیر سهل‌انگار و بی‌توجه هر جا که باشد ضربه خود را خواهد زد، بنابراین عزیزی‌خادم اگر می‌خواهد درست کار کند و بار زمین مانده را به منزل برساند باید قید کار کردن با چنین مدیرانی را بزند.

عزیزی‌خادم درست می‌گوید، اما حرف‌هایی را تکرار می‌کند که بیش از یک‌سال است از زبان رسانه‌ها مطرح می‌شود و همه علاقه‌مندان فوتبال هم از آن‌ها مطلع هستند. همه می‌دانستیم که با فدراسیون قبلی و آدم‌های حاضر در آن و البته کوتاهی‌ها و برخورد‌های سلیقه‌ای وزارت ورزش این اتفاق دیر یا زود برای فوتبال ایران می‌افتد. همه می‌دانستیم و امروز عزیزی‌خادم هم به همین نتیجه رسیده، اما برای شروع کارش انتخاب خوبی نداشته و باز هم به همان مدیران بی‌توجه و سهل‌انگار اعتماد کرده و این یعنی شکست پشت شکست و عدم تغییر درست در نظام فوتبالی که از پای‌بست ویران است. عزیزی‌خادم درست می‌گوید، اما خود برخلاف حرف‌هایش عمل می‌کند تا زیاد به آینده خوش‌بین نباشیم، مگر آنکه رئیس جدید حرف‌ها و تفکراتش را عملی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار