کد خبر: 1041816
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد تجاری دارد که مالکیت زیر سرقفلی در اختیار شهرداری و سرقفلی واگذار شده است که بخش خصوصی از سرقفلی‌ها درآمدزایی می‌کند اما شهرداری درآمدزایی ندارد.

فرج قلی‌زاده  در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: در کل کشور سامانه ستاد ایران فعال است که خلاصه‌ای از مناقصات اجرا شده در کشور است که تمام مزایدات در این سامانه ثبت می‌شود و خرید ها نیز در آن ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در شهرداری خرید‌ها به صورت سنتی است که پیشنهاد می‌دهم شهرداری نیز درآن عضو و خرید‌هارا از این سامانه انجام دهد.

عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری ملزم شد با عضویت در سامانه ستاد ایران پایگاه مناقصات کشور، عضو و نیاز‌های شهرداری از این سایت خریداری و تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد تجاری دارد که مالکیت زیر سرقفلی در اختیار شهرداری و سرقفلی واگذار شده است که بخش خصوصی از سرقفلی‌ها درآمدزایی می‌کند اما شهرداری درآمدزایی ندارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه‌ها مسائل امنیتی و جانی مطرح است  ادامه داد: با پیشنهاد شهرداری موافق هستم.
غلامحسین مسعودی‌ریحان عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: وقتی در خصوص املاک شهرداری تحقیق و تفحص تقاضا کردیم هیچ کس باور نداشت شهرداری ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد تجاری داشته باشد.

وی افزود: واگذاری زیر قفلی‌ها به صاحبان سرقفلی اقدامی عاقلانه است که موجب بهبود وضعیت خواهد شد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: اما این موضوع با نظر کارشناسان رسمی باشد نه هیئت ارزیابی و یک کمیته با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری و هیئت بازرسی کشور نیز تشکیل شود.

تبصره‌ها نوشته می‌شوند اما به آنها عمل نمی‌شود

بابایی‌اقدم عضو شورای شهر تبریز گفت: هیئت های ارزیابی را می‌توان به صورت مشخص ارزیابی کرد افرا حاضر در هیئت ارزیابی به محل مراجعه نمی‌کنند و قیمت‌های غیرواقعی تعیین می‌کنند.

وی افزود: هشت سال است می‌گوییم هیئت های ارزیابی را منحل کنیم چراکه نفرات سلیقه‌ای تعیین می‌شود.

بابایی‌اقدم گفت: فعالیت‌های هیئت های ارزیابی برسی شود چراکه مردم در خصوص تصمیمات هیئت های ارزیابی شکایت دارند.

وی تاکید کرد: تبصره‌ها نوشته می‌شوند اما به آنها عمل نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: امسال برای اتوبوسرانی در تبصره‌ها رقم قابل توجهی در نظر گرفته شده است که باید پیگیر بود چراکه وضعیت اتوبوسرانی وخیم است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر