کد خبر: 1041802
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی،امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:درباره محدودیت سفر به مشهد در تعطیلات نوروزی بایددر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شود، اما از مردم تقاضا داریم تا حد امکان به مشهد و استان خراسان رضوی سفر نکنند.

محمد علی نبی‌پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد:در حال حاضر مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای زرد و نارنجی ممنوع است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون سفر به شهرهای بزرگ مسافرپذیر مانند مشهد با وجود وضعیت زرد ممنوع بوده است، اما تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص منوط به اعلام مکتوب ستاد ملی مقابله با کرونا است.

نبی‌پور بیان کرد: عادی‌انگاری، بی‌دقتی و بی‌مبالاتی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی، ازدحام و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خطر شیوع موج چهارم کرونا در مشهد و خراسان رضوی را بدنبال دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در حال حاضر وضعیت مشهد و استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا نسبت به سایر مناطق کشور خوب و قابل دفاع است، اما کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم خطر شیوع مجدد کرونا را در بردارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به طور میانگین ۷۱ درصد است که باید در جهت افزایش آن قدم برداریم. 

نبی‌پور گفت: الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح ملی باید از توصیه و تذکر اخلاقی بیرون رود و بایدها و نبایدهای قانونی بویژه در دوران خریدهای عید نوروز و بازدیدهای نوروزی صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی و همکاری بین ارکان مختلف، وضعیت خراسان رضوی در مقابله با کرونا مطلوب است، اما از تمامی دست‌اندرکاران تقاضا داریم از رفتارها و تعصبات تک بعدی پرهیز کرده و از مصوبات ستاد مقابله با کرونا حمایت کنند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در معالجه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ادامه داد: گرچه کادر بهداشتی و درمانی در دوران شیوع کرونا زیر بار فشار مضاعف قرار گرفت اما تجربیات گرانسنگی را در راستای مقابله با همه‌گیری این ویروس به دست آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار