کد خبر: 1041799
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
مدیر عامل استارتاپ استودیو اونیکس اصفهان:
مهران شیخ سجادیه گفت: هنگامی که صحبت از تحول دیجیتال می شود، در اصل صحبت از یک تحول است، یک تحول بزرگ و به دور از هیجان که منجربه ظهور فناوری های نوین و تغییرات شگرف در سبک زندگی بشر نموده است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیر عامل استارتاپ استودیو اونیکس اصفهان در مورد تحول دیجیتال بیان کرد: تحول دیجیتال اصطلاحی است برای توصیف انقلاب صنعتی چهارم که در دنیا با ظهور فناوری های نوین و ایجاد تغییرات شگرف در سبک زندگی بشر، به کار برده می شود.

شیخ سجادیه در مورد زمینه کاری تحول دیجیتال گفت: تا زمانی که از تحول دیجیتال صحبت میکنیم کسب و کارهایی که در همان ساختار سنتی خود باقی مانده و صرفا از ابزارهای تکنولوژی بهره مند میگردند را کنار میگذاریم و سازمان هایی را هدف قرار میدهیم که ساختار و مدل ارزش آفرینی کسب و کار خود را با استفاده از فناوری و تکنولوژی تغییر داده اند.

وی  با اشاره به نحوه ظهور تحول دیجیتال در یک سازمان اظهار داشت: باید گفت، استفاده از تکنولوژی و دستاوردهای فناوری اطلاعات، به تنهایی به ظهور تحول دیجیتال در یک سازمان منجر نمیشوند؛ چرا که لزوم ایجاد تحول دیجیتال در یک سازمان، تحول در سه حوزه: تجربه مشتری، فرآیندهای عملیاتی و مدل کسب و کار میباشد.

 مهران شیخ سجادیه افزود: در کنار لزوم به کارگیری اصطلاحات تکنولوژی و فناوری در کنار تحول دیجیتال، مهم است یادآور گردد اساسا تحول دیجیتال از جنس استراتژی است و هرگز نمیتوان استفاده از ابزارهای دیجیتال را با تحول دیجیتال اشتباه گرفت.

شیخ سجادیه در بیان تحول دیجیتال تاکید داشت: در اصل صحبت از یک تحول است، یک تحول بزرگ به دور از هیجان و با اجتناب از تصمیمات و راهکارهای طاقت فرسا و تنها با اتکا بر یک استراتژی قدرتمند و راه حل های هوشمندانه.

اوبا توجه به اهمیت بسیار بالای تحول دیجیتال در دنیای مدرن امروز اظهار کرد: با تغییر رفتار مصرف کننده و شناسایی نقاط درد و چالش های جدید در هنگام رویارویی با نیازهای مشتری و در مقابل نیاز هر سازمان برای بقا درمیابیم تحول در مدل و شیوه های پیشبرد کسب و کار اجتناب ناپذیر است.

مدیر عامل استارتاپ استودیو اونیکس تحول دیجیتال را خالی از چالش ندانست و در این باره گفت: با نداشتن پاسخی مناسب برای سه سوال مهم چیستی تحول دیجیتال، چرایی تحول دیجیتال و چگونگی تحول دیجیتال با یک چالشی اساسی به نام درک مفهوم تحول دیجیتال روبه رو هستیم.

وی در مورد دیگر چالش های این مسیر ادامه داد: از چالش مهارت و استعداد دیجیتال نیز به یکی دیگر از چالش های شناخته شده در مسیر تحول دیجیتال میتوان نام برد. چرا که 94% از رهبران فناوری در دنیا معتقدند شکاف مهارتی در حال ضربه زدن به تحول دیجیتال است.

شیخ سجادیه در خصوص مهارت های لازم برای تحول دیجیتال اذعان داشت: مهارت های فناورانه مانند واقعیت مجازی VR، واقعیت افزودهAR ، هوش مصنوعیAI، Block Chain، ابزارهای پوشیدنی و مهارت های نرم مانند رهبری، مدیریت طرح و پروژه، تفکر سیستمی،  فرآیندهای دیجیتال، مدل های کسب و کار دیجیتال و ...  از جمله مهارت های مورد نیاز جهت ایجاد تحول دیجیتال میباشند.

وی با اشاره به زمینه های فعالیت تحول دیجیتال را  بسیار گسترده دانست و بیان کرد: با وجود چالش هایی که به آنها در بالا اشاره شد و عدم  وجود بستر سازی و زیرساخت مناسب برای ایجاد تحول دیجیتال در یک سازمان، باید گفت تحول دیجیتال محدود به یک صنعت خاص نیست و اغلب صنایع موجود از پتانسیل بالایی برای ایجاد این تحول برخوردار هستند.

شیخ سجادیه: صنایعی نظیر خرده فروشی، نیرو، تولید، نفت و گاز و پتروشیمی، بانکداری، توریسم، دارویی، های تک، بیمه، تلکام و ... از جمله صنایعی هستند که پتانسیل تحول را دارند.

وی در مورد ظرفیت های موجود در صنعت ساختمان صنعت خاطر نشان کرد: ساختمان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی کشور است. این صنعت پس از نفت به عنوان یکی از صنایع فرصت آفرین برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی به شمار می‌رود.

 وی درادامه ابرازداشت: امروز در کشورهای در حال توسعه بیش از 35 درصد فرصت‌های شغلی به طور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت ساختمان است.

مدیر عامل استارتاپ استودیو اونیکس با اشاره به تاثیر تحول دیجیتال در صنعت ساختمان افزود:  بررسی این صنعت نشان میدهد که با وجود دارا بودن پتانسیل بالا برای ایجاد تحول دیجیتال نسبت به سایر بخش های اقتصادی و کسب و کارهای موجود در جامعه تا حد زیادی از تحولات نوین عصر حاضر فاصله داشته است.

وی با اشاره به مثال هایی از حضور تحول دیجیتال در صنعت ساختمان خاطر نشان کرد: به عنوان مثال فناوری هایی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان راهکارهای استراتژیک تحول دیجیتال در صنعت ساختمان نام برده میشود. در این بین اینترنت اشیا به تنهایی در صدر فناوری های ایجاد کننده تحول کسب و کار ها در سه سال آتی قرار دارد و سهم صنعت ساختمان از این فناوری 33% میباشد.

مدیر عامل استارتاپ استودیو اونیکس در پایان با اشاره به چالش های تحول دیجیتال و نبود زیرساخت مناسب و آماده برای شروع این تغییر بزرگ گفت: برخود لازم میدانیم تا با فراهم آوردن زیرساخت و فرهنگ سازی قوی، بستر مناسبی را برای فعالان حوزه صنعت ساختمان فرآهم آوریم تا در آینده ایی کمتر از 10 سال، بتوانند به دور از تکنولوژی زدگی و با استفاده از پتانسیل های موجود رهسپار سفر تحول دیجیتال گردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار