کد خبر: 1041779
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان :
حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام گفت: طرح امداد فرهنگی به عنوان نقطه شروع و تحولی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد که با آموزش و مهارتی که طلاب در این عرصه به دست می آورند، فضای همدلی و کرامت بخشی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام با بیان این که یکی از برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه تعالی بخشی به موضوع تربیت و فرهنگ دینی بحث عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، اظهار داشت: پژوهش ها و رصدی که در میز پیشگیری از مسائل اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده است، یکی از مهم ترین مسائلی که باعث آسیب های فراوان درحوزه اجتماعی و خانواده می شود، موضوع عفاف و تربیت جنسی می باشد.

وی افزود: از این رو از ابتدای سال جاری، دو دوره آموزشی ویژه طلابی که دغدغه مباحث اجتماعی را داشتند با عنوان تربیت کارشناسان مسائل اجتماعی با حضور اساتید برجسته این موضوع و با همکاری انجمن مددکاری اجتماعی اصفهان برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: دوره اول مباحث دانشی و پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی برای طلاب  بیان شد و دوره دوم با موضوع تربیت جنسی بود که با حضور استاد مهکام به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وی گفت: بعد از آموزش های لازم و تعاملی که با نهادهای مربوطه در حوزه مسائل اجتماعی از جمله شهرداری اصفهان، معاونت اجتماعی استانداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بهزیستی انجام شد، چهار منطقه از مناطق کم برخوردار و آسیب زا و آسیب پذیر در شهر اصفهان انتخاب شد و با هماهنگی با دفاتر تسهیلگری آن مناطق طلاب و مبلغان متخصص در این عرصه با عنوان طرح امداد فرهنگی به مسائل مربوط به حوزه مهارت های زندگی مهارتهای شاد زیستن و هویت بخشی همراه با فعالیتهای و خدمات اجتماعی اعزام شدند.

حجت الاسلام اهتمام گفت: محوریت اعزام با توجه به موضوع میز پیشگیری از مسائل اجتماعی بحث تربیت جنسی و موضوعات مرتبط به آن بود که در مباحث طلاب و برنامه های تبلیغی آنها به صورت غیر مستقیم برای مخاطبین اجرا می شود.

وی از عضویت ۱۰۰ مبلغ خواهر و برادر توانمند در گروه های ۱۵ نفره خبر داد و گفت: به صورت هفتگی وضعیت کار تبلیغی و برنامه‌های ارائه شده آنها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مخاطب این طرح مادران، نوجوانان و جوانان می باشند که ما ما بر این باور هستیم که می توانیم بر اساس ارزش های اصیل فرهنگی و دینی و ایجاد خودباوری و تعالی بخشی به منزلت اجتماعی افراد در مناطق آسیب زا و کم برخوردار بخشی از مشکلات و بحران های اجتماعی در آن مناطق را کاهش دهیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار