کد خبر: 1041775
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان:
علیرضا قاسمی گفت: راه‌اندازی پایگاه جدید اورژانس در اصفهان با مشکل فضای فیزیکی مواجه است ودر این زمینه شهرداری همکاری لازم را برای تأمین زمین ندارد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان در نشست خبری  پایان سال 99درجمع خبرنگاران دردانشگاه علوم پزشگی اصفهان اظهارداشت: ۱۵۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری و یک پایگاه هوایی با یک هزار و ۱۰۰ نفر در ایام نوروز در حالت آماده باش هستند و باید توجه داشت که حدود یک سال است که این نیروها در حالت آماده باش قرار دارند.

وی در خصوص امداد هوایی در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر هلی کوپتر نظامی در استان به اورژانس هوایی تبدیل شده و به دنبال تجهیز استان به مدیکوپتر هستیم.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان اصفهان تصرح کرد: در حال حاضر ۲۴ پد پرواز برای نشست و برخواست اورژانس هوایی را در استان اصفهان داریم وبرای این امر نیز از شهرداری اصفهان درخواست همکاری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ آمبولانس در استان اصفهان وجود دارد، اذعان داشت: بیش از ۷۵ درصد از آمبولانس‌های اصفهان به روز رسانی شده است و بحث بازسازی آمبولانس‌های فرسوده را آغاز کردیم و از استان‌های دیگر نیز برای این امر متقاضی داریم.

قاسمی افزود :در حال حاضر هزینه هر آمبولانس چهار میلیارد تومان است وهزینه نگهداری این آمبولانس‌ها نیز زیاد است واز سویی برای واردات آمبولانس دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال ۲۱۵ هزار و ۶۰۰ مأموریت انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۰ هزار مأموریت در شهرستان اصفهان بوده است.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس استان اصفهان گفت: بر اساس اعلام قانون برای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس نیاز است ودر شهر اصفهان نیاز به ۴۰ پایگاه داریم که تعداد مراکز اصفهان به ۴۳ پایگاه رسیده است واز استاندارد نیز جلوتر هستیم.

وی بااعلام اینکه خط امدادی در اصفهان وجود ندارد و این امر معضل بزرگی است، اضافه کرد: برای این امر افزایش پایگاه‌ها را در دستور کار داریم و زمان رسیدن اورژانس به صورت میانگین به ۱۲ دقیقه و ۲۵ ثانیه رسیده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس با کمبود فضای فیزیکی رو به رو هستیم ودر این زمینه شهرداری اصفهان همکاری لازم را ندارد و این در حالی است که در دیگر شهرها این چالش را نداریم.

وی اذعان نمود:اگر فضای فیزیکی استاندارد برای راه‌اندازی پایگاه اورژانس داشته باشیم خدمات بهتری را ارائه خواهیم کرد چون تعدادی از پایگاه‌های ما در آتش نشانی وبخشی  دیگردر مراکز بهداشت و دو پایگاه نیز ملکی اورژانس است.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس استان اصفهان در پایان گفت: پایگاه اورژانس مترو اصفهان نیز راه‌اندازی شده است و هر فضای مناسبی در اختیار اورژانس قرار گیرد پایگاه جدید راه‌اندازی خواهیم کرد ودر این خصوص شهرداری نیز کمک کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار