کد خبر: 1041774
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان:
کمال حیدری گفت: استان اصفهان در مرز طغیان کرونا قرار دارد وبرای این امر در زمینه کنترل سفر هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی مدیریت شده و نظارت جدی بر این مراکز انجام شده است اما برخی از مسئولان نسبت به انجام سفر در نوروز امسال اظهارات ضد و نقیضی دارند.

              به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در نشست خبری  درجمع خبرنگاران با بیان اینکه       تاکنون شش هزار و ۳۰۰ دُز واکسن کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد  چهار هزار و ۷۰۰ دُز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اولویت تزریق واکسن کرونا در فاز نخست کادر درمان است، ابراز داشت: پس از این گروه جانبازان شیمیایی، سالمندان و ساکنان مراکز شبانه روزی بهزیستی در اولویت قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: واکسیناسیون کرونا برای جانبازان شیمیایی در استان اصفهان از هفته جاری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار دُز واکسن تولید مشترک ایران و کوبا وارد بازار خواهد شد، افزود: از این تعداد چهار هزار دُز واکسن به اصفهان تخصیص یافته که برای افراد داوطلب فراخوان اعلام خواهیم کرد.

حیدری با بیان اینکه هر واکسنی که در کشور مصرف می‌شود تاییدیه غذا و دارو را دارد، ادامه داد: باید توجه داشت که مردم اصفهان موش آزمایشگاهی نیستند و واکسن‌هایی که وارد می‌شود همه تائید شده هستند.

وی با بیان اینکه نگران تشدید شیوع کرونا در اصفهان در ایام نوروز هستیم، ادامه داد: چنانچه مردم همکاری داشته باشند ما می‌توانیم برای ارائه خدمات بهتر زمان بخریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برخی از مسئولان نسبت به انجام سفر در نوروز امسال اظهارات ضد و نقیضی دارند، گفت: اما تاکید با بر عدم انجام سفر است و از شهروندان می‌خواهیم نسبت به این امر توجه داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه برگزاری جلساتی با اصناف و دیگر نهادها برای کنترل بیماری در ایام نوروز تصریح کرد: در این زمینه شهروندان باید نسبت به استفاده از ماسک توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای گام چهارم طرح غربالگری شهید سلیمانی تصریح کرد: این طرح کمک قابل توجهی به شناسایی بیماران داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت همه مراکز درمانی در استان اصفهان ادامه دارد، افزود: این واحدها حتی در روزهای تعطیل نیز فعالیت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  درپایان گفت:نظارت بر روند اجرای پروتکل‌ها باید از سوی بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان صورت گیرد وبازرسان این مرکز می‌توانند بدون مانع به مراکز قابل بازرسی مراجعه کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار