کد خبر: 1041725
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
توسعه حمل ونقل عمومی می‌تواند معضلات ترافیک، آلودگی هوا و صرفه‌جویی سوخت و کاهش زمان جابه‌جایی مسافران را به راه داشته‌باشد. روز گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه بازسازی ۳۱رام قطار و نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی و افتتاح ۲ ایستگاه مترو یادگار امام و شهید ستاری، شهردار تهران گفت: تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای نگاه به ۱۰۰ سال گذشته و برنامه‌ریزی برای قرن آینده است.
بیژن یانچشمه
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته آخرین تلاش مدیریت شهری در توسعه حمل ونقل عمومی و بومی‌سازی مترو به نمایش درآمد. ساخت قطار ملی برای کشور ۸ میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی و ساخت واگن نیز ۲۵ هزار اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد. معاون علمی رئیس‌جمهور در این مراسم اعلام کرد در تولید قطار ملی مترو ۱۸ شرکت دانش‌بنیان مشارکت داشتند. این قطار پس از انجام تست‌های گرم به تولید انبوه خواهد رسید. شهرداری تهران در بودجه ۱۴۰۰، نزدیک به ۴۰درصد بودجه شهرداری را حمل و نقل عمومی اختصاص داده‌است. خودکفایی ۸۵ درصدی در حوزه مترو نوید‌بخش توسعه حمل و نقل عمومی است به‌شرط آنکه دولت نیز با این روند نقش پر رنگ‌تری را ایفا کند.

توسعه حمل ونقل عمومی می‌تواند معضلات ترافیک، آلودگی هوا و صرفه‌جویی سوخت و کاهش زمان جابه‌جایی مسافران را به راه داشته‌باشد. روز گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه بازسازی ۳۱رام قطار و نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی و افتتاح ۲ ایستگاه مترو یادگار امام و شهید ستاری، شهردار تهران گفت: تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای نگاه به ۱۰۰ سال گذشته و برنامه‌ریزی برای قرن آینده است.

پیروز حناچی شهردار تهران گفت: برنامه هدف ما ۵۰ درصد سفر‌های شهری با مترو است و زمانی به نتیجه می‌رسد که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و فاصله قطار‌ها را به ۵/۲ دقیقه برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۰، نزدیک به ۴۰درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و محل تأمین اعتبار ما از فروش اوراق مشارکت است و ما نگران این مسئله هستیم.

حناچی گفت: مطابق قولمان افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده را داریم که چهار ایستگاه تا پایان سال و چهار ایستگاه در ابتدای سال جدید افتتاح خواهد شد و با بهره‌برداری هر ایستگاه ۳۰ هزار نفر به تعداد مسافران اضافه می‌شود و این تعداد در ایستگاه‌های تبادلی بیشتر است.

ایجاد ۲۵ هزار شغل از طریق قرارداد‌های ساخت واگن

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرارداد‌های ساخت واگن در کشور می‌تواند ۲۵ هزار شغل ایجاد کند، گفت: برای مقابله با آلودگی هوای تهران به ۹ هزار اتوبوس برقی و ۵ هزار واگن جدید مترو نیاز داریم. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: به خودکفایی ۸۵ درصدی در حوزه مترو رسیده‌ایم. وی بیان داشت: توسعه خطوط مترو با استفاده از تولیدات داخلی در امنیت ملی تأثیرگذار است و اینکه ۱۰ میلیون سفر در روز از طریق در آینده انجام گیرد، سیستم مترو نباید وابستگی به کشور‌های دیگر داشته باشد؛ چراکه ممکن است دشمنان ما را دچار خسران کنند. رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: پایتخت به ۱۲ خط مترو نیاز دارد و باید ۴۵۰ کیلومتر خط مترو و ۲۵۰ ایستگاه مترو داشته باشیم تا روزانه ۱۰ میلیون سفر از طریق مترو انجام گیرد و آلودگی هوا از این طریق کنترل شود.

تولید انبوه قطار ملی مترو پس از انجام تست‌های گرم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در تولید قطار ملی مترو ۱۸ شرکت دانش‌بنیان مشارکت داشتند، گفت: این قطار پس از انجام تست‌های گرم به تولید انبوه خواهد رسید.
وی افزود: اجرای این پروژه به گونه‌ای است که در حال حاضر ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه بزرگ جهاد دانشگاهی، مپنا، ایریکو و شرکت واگن‌سازی مشارکت دارند.

ستاری با اشاره به جزئیات طراحی و ساخت قطار ملی مترو ادامه داد: همه اجزای این قطار اعم از بدنه، تزئینات داخلی تغییر یافته‌است، ولی موضوع اصلی در این زمینه داخلی‌سازی ۸۸ درصدی زیر سیستم‌ها است که توسط شرکت‌های داخلی صورت گرفته‌است.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه اتوبوس‌های برقی نیز چندین پروژه سنگین در دستور کار داریم، گفت: در این زمینه همکاری نزدیکی را با شهرداری تهران داریم و امیدواریم در خرداد ماه سال آینده نمونه اولیه این اتوبوس را تحویل دهیم.

انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۵ واگن مترو

معاون شهردار تهران بابیان اینکه ۴۰ هزار تاکسی پایتخت نیاز به بازسازی دارد، گفت: با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری و کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت، ۱۰ هزار تاکسی تهران نوسازی می‌شوند. همچنین ۴۰ هزار از ۸۰ هزار تاکسی پایتخت کاملاً فرسوده‌است و نیاز به بازسازی دارد.

هاشمی درباره انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۵ واگن مترو گفت: ۳ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی برای این مسئله در نظر گرفته شده‌است. وی خاطر نشان کرد: بر‌ای دو ایستگاه شهید ستاری و یادگار امام حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه‌شده که در شرایط اقتصادی کنونی اقدام بزرگ و مهمی محسوب می‌شود.

ساخت قطار ملی مترو ۸ میلیون صرفه‌جویی ارزی برای کشور داشت

مدیرعامل متروی تهران گفت: ساخت قطار ملی ۱۲ میلیون یورو هزینه تمام شده داشته‌است که در نهایت موجب کاهش ارزبری ۸ میلیون یورویی شده‌است. علی امام مدیر عامل متروی تهران با اشاره به اینکه ۸۸ درصد زیرساخت‌های قطار داخلی‌سازی شده و تنها منجر به ۳۰ درصد ارزبری شده‌است و عملاً ۱۲ میلیون یورو هزینه تمام‌شده آن است، گفت: ساخت این قطار قدم بزرگی است که ۸ میلیون یورو صرفه‌جویی داشته‌است.

حمایت ۲۱۰۳ میلیارد تومانی دولت از شهرداری تهران

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۲ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به عنوان بخشی از حمایت دولت از شهرداری تهران در سال جاری خبر داد.

محمدباقر نوبخت افزود: تعهد هزارو۸۵۰ میلیارد تومانی دولت برای حمایت از شهرداری تهران محقق‌شده و مشکلاتی که برای تضمین وثایق شرکت‌ها در شبکه بانکی است با همکاری بانک مرکزی مرتفع خواهد شد. معاون رئیس‌جمهور گفت: امروز در همه شهر‌ها و استان‌ها در حال توسعه هستیم و قطار و ریل به دورترین نقاط کشور رسیده و خطوط ریلی که در ابتدای دولت ۱۰ هزار کیلومتر طول داشت امروز به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده‌است. نوبخت گفت: در طرح نوسازی اتوبوس‌های درون‌شهری ۱۰۳ میلیارد تومان تعهد داریم که با وجود همه مشکلات، همه اقساط را در سررسید آن‌ها پرداخت می‌کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
1
باید به این همه هوش سرشار دولت آفرین گفت!
یک خط قطاری هست در جنوب تهران به نام خط تهران - تبریز و این خط اکنون با کمک قرارگاه سازندگی خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای راحتی مردم از سر و صداهای آن زیر زمینی شده است ، اگر برای این خط چند ایستگاه در طول مسیر آن به سمت شهریار احداث شود با کمترین هزینه منطقه 17 تهران و منطقه خلیج و بخشی از شهریار و شهر قدس صاحب خط ریلی میشود توجه کنید فقط با احداث چند ایستگاه که هزینه آن هم با فروش مغازه های خود ایستگاه قابل جبران است ولی این دانشمندان هزاران میلیارد هزینه میکنند تا دوباره مترو احداث کنند چرا؟
خب نان در این کار است مجید دلبندم چرا نمیفهمی!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار