کد خبر: 1041638
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید قدر جوانان را بدانیم گفت: تلاش های و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را با بروکراسی های اداری گره نزنیم، بلکه از سیستم اداری را برای گسترش کارهای تبلیغی به خدمت بگیریم و فعالیت را با محوریت مساجد دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  در نشست هم اندیشی پیشگامان تبلیغ با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، اظهار داشت: هسته نشر و هسته تبلیغ اسلام از زمان ظهور دین اسلام در عربستان با شعاع حیات بخش خود معنا و مفهوم پیدا کرد.

امام جمعه تبریز تبلیغ دین اسلام را مهمترین وظیفه همه مسلمانان خصوصاً وظیفه سنگین مبلغان دین دانست و گفت: تبلیغ دین خدا و ارزش های الهی با تلاش های پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و به همت ائمه اطهار(س) ادامه یافت و در زمان غیبت کبری این مهم بر دوش عالمان و مبلغان دین گذاشته شده است. وی با بیان اینکه علما و مبلغان دین مامور به ابلاغ رسالت های الهی هستند، ادامه داد: در این راه آشنایی مبلغ با سیره و تبلیغ ائمه معصومین، رسیدن به هدف را کوتاه تر میکند.

نماینده ولی فقیه در استان، داشتن عمل صالح، داشتن اخلاق اسلامی و تبلیغ چهره به چهره را بهترین شکل تبلیغ عنوان کرد و گفت: مبلغ کسی است که با اشکال مختلف پیامی را به شایستگی به مقصد برساند از این رو ارزش و جایگاه فرد مبلغ را نمی توان از قداست، اهمیت و ارزش کاری تبلیغی که انجام میدهد، جدا دانست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، گفت: با توجه به ضرورت بیدارگری نسل امروز و فردا و با توجه سم پاشی و حضور پررنگ دشمن در فضای مجازی که امروز در دسترس همگان است و جامعه را به سیطره خود درآورده، مبلغان رسالت و مسئولیت سنگین برعهده دارند تا علاوه بر تبیین آموزه های دینی به شبهات جوابگو باشند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه تبلیغ هنری جاودانه است، ادامه داد: کارکنان تشکیلات تبلیغاتی باید دین را با روش های هنرمندانه و فرهنگی نشر و ترویج دهند. وی با اشاره به نقش تبلیغ در معرفی و نشر و حفظ یک مکتب گفت: تبلیغ ضامن استمرار اصول و مبانی پیروان هر مکتب نیز است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغی گفت: شاید در دیگر تبلیغات از جمله تبلیغات تجاری مبلغان با محتوای ارائه شده ارتباطی نداشته باشند و هیچ خللی هم در تبلیغات ایجاد نشود اما در تبلیغات اسلامی مخاطبان با رفتار و عمل مبلغان حرکت می کنند و در صدد درونی سازی پیام ارائه شده هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تناسب مسائل دینی با مسائل روز در امر تبلیغ اظهار داشت: مبلغان دینی باید مفاهیم دین را هنرمندانه و متناسب با نیازها و امکانات روز جامعه و با بهره گیری از آموزهای قرآنی و سنت پیامبر به مخاطبان خود ارائه نمایند. وی با بیان اینکه در تبیین مفاهیم ناب دینی به منطق و عقل افراد جامعه توجه داشته باشیم، گفت: دین ستیزی در غرب توسط دولت ها، نهادها و موسسات وابسته به صهیونیزم جهانی با ساخت فیلم های ضد دینی، اهانت به قرآن و پیامبر، ایجاد هزاران سایت ضد دینی و فضای مجازی در حال توسعه است تا چهره اسلام را تخریب سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر