کد خبر: 1041608
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
پورتو، پی‌اس‌جی، لیورپول و دورتموند در یک‌چهارم نهایی
ناکامی بارسلونا و یوونتوس با ستاره‌های‌شان با رستگاری پورتو با ستاره ایرانی‌اش و همچنین درخشش لیورپول همراه بود. در حالی که تب فوتبال در قاره سبز با شروع دور برگشت دیدار‌های یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان دوباره بالا گرفته، حذف دو غول اسپانیا و ایتالیا همه را شوکه کرده تا جایی که رسانه‌ها با گذشت چند روز هنوز در حال بررسی عملکرد ضعیف مسی و رونالدو هستند. دورتموند، لیورپول، پاری‌سن‌ژرمن و پورتو چهار تیم اول صعود‌کننده به یک‌چهارم نهایی اروپا هستند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  ناکامی بارسلونا و یوونتوس با ستاره‌های‌شان با رستگاری پورتو با ستاره ایرانی‌اش و همچنین درخشش لیورپول همراه بود. در حالی که تب فوتبال در قاره سبز با شروع دور برگشت دیدار‌های یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان دوباره بالا گرفته، حذف دو غول اسپانیا و ایتالیا همه را شوکه کرده تا جایی که رسانه‌ها با گذشت چند روز هنوز در حال بررسی عملکرد ضعیف مسی و رونالدو هستند. دورتموند، لیورپول، پاری‌سن‌ژرمن و پورتو چهار تیم اول صعود‌کننده به یک‌چهارم نهایی اروپا هستند.

سراب رونالدو

بازیکنان یووه تصور نمی‌کردند جبران شکست ۲ بر یک بازی رفت برای‌شان غیرممکن باشد. آن‌ها که از اخراج گلزن ایرانی پورتو سر از پا نمی‌شناختند با زدن یک گل دیگر بازی را به وقت‌های اضافه کشاندند، غافل از اینکه در غیاب مهدی طارمی، اولیویرا جور او را می‌کشد و گل صعود تیم پرتغالی را به ثمر می‌رساند. خوشحالی طارمی و هم‌تیمی‌هایش بعد از پایان بازی غیرقابل وصف بود. طارمی اگرچه با یک حرکت بچگانه کارت زرد دوم را گرفت و تیمش دقایق زیادی ۱۰ نفره بود، اما گل تاریخی این بازیکن در دقیقه دوم بازی رفت بدون شک نقش مهمی در صعود پورتو به یک‌چهارم نهایی اروپا داشت. بعد از قهرمانی سال ۲۰۰۴، پورتو هرگز به یک‌چهارم نهایی صعود نکرده بود و باید به کونسیسائو، سرمربی این تیم حق داد که موفقیت را جزئی از DNA باشگاه بخواند: «این بازی‌ها در تاریخ باشگاه ماندگارند. بازیکنان با شور و تعصبی که داشتند هواداران ما را سربلند کردند. بازیکنانم توانستند به عصاره حقیقی و DNA باشگاه پورتو دست پیدا کنند. عزم راسخ و روحیه از خودگذشتگی آن‌ها من را واقعاً تحت تأثیر قرار داد. من گروهی از بازیکنان شجاع و جسور را دارم که آنچه می‌خواستیم به بهترین شکل در زمین پیاده کردند، آن هم برابر تیم بزرگی مثل یوونتوس که بازیکنان بسیار سطح بالایی دارد. ما خیلی سختی کشیدیم، اما برای یوونتوس هم مشکل ایجاد کردیم.»

تورین در غم.

اما برای تورینی‌ها اوضاع کاملاً متفاوت بود؛ چهره مغموم و ناراحت بازیکنان، غصه‌های پیرلو و سیل انتقاد‌ها از عملکرد رونالدو مسائلی نیستند که بتوان آن‌ها را تکذیب کرد. در حالی که رئیس سابق باشگاه یوونتوس مدعی شده هر گل رونالدو برای این تیم یک میلیون یورو هزینه دارد، اما مهاجم پرتغالی نتوانست راه‌راه‌پوشان را از مرگ در اروپا نجات دهد. کاپلو و بسیاری دیگر از کارشناسان به شدت از رونالدو و عملکردش انتقاد کردند و عدم گلزنی او در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بعد از ۱۵ سال یکی از دلایل این انتقاد‌ها بود. بانوی پیر در سری آ، ۱۰ امتیاز کمتر از صدرنشین دارد و از لیگ قهرمانان هم حذف شده است. با این حال پیرلو، سرمربی یوونتوس باز هم حرفی از استعفا نمی‌زند: «وقتی در دو بازی رفت و برگشت در دور یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ چهار اشتباه بزرگ می‌کنید، معلوم است که حذف می‌شوید. چند روزی طول می‌کشد تا این بازی را از ذهنمان پاک کنیم، اما ما باید با هر بازی با شیوه صحیح مواجه شویم و بدانیم که تازه در ماه مارس هستیم و هنوز زمان داریم که در جدول سری آ بالاتر برویم. من سرمربی یوونتوس هستم. مرا برای برنامه‌های مفصل‌تری به این تیم آورده‌اند، پروژه‌ای که همیشه قرار بود در طول چندین سال پیشرفت کند، من نگران نیستم.»

جای خالی کاتالان‌ها

در شبی که لیورپول برد ۲ بر صفر بازی رفت برابر لایپزیش را تکرار کرد و با صعودی مقتدرانه به جمع هشت تیم برتر اروپا اندکی از بحران خود فاصله گرفت، مسی و هم‌تیمی‌هایش بعد از تحقیر در نیوکمپ در مصاف دوباره با پاری‌سن‌ژرمن تن به تساوی یک- یک دادند تا آن‌ها نیز یکی از حذف شدگان بزرگ رقابت‌ها لقب بگیرند، به ویژه که کاپیتان لئو در این بازی سرنوشت‌ساز یک پنالتی هم از دست داد. از اول هم مشخص بود که نباید به رخ دادن یک معجزه در پارک‌دوپرنس امیدوار بود و جشن صعود پاریسی‌ها پایانی بود بر رؤیای کومان و کاتالان‌ها. حالا این اولین باری است که از سال ۲۰۰۵ تاکنون، نه مسی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت و نه رونالدو. بارسا بعد از ۱۳ دوره حضور متوالی در یک‌هشتم نهایی حذف شد تا لاپورتا، رئیس جدید باشگاه برای برکناری کومان مصمم‌تر شود. هرچند که سرمربی هلندی هنوز به آینده امیدوار است و از مسی خواسته بارسلونا را ترک نکند: «از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدیم، اما احساس خوبی داریم. مسی هم می‌داند که تیم در حال بهتر شدن است و پیشرفت خوبی داشته است. با تغییراتی که در ترکیب تیم داده‌ایم و جوانانی که اضافه کرده‌ایم مسی هم درباره آینده تیم هیچ شکی ندارد. به نظرم آینده تیم خوب است و مسی به این خاطر نمی‌تواند تیم را ترک کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار