کد خبر: 1041606
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
پایان مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی با صعود لیگ برتری‌ها
مـرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های ایران پنج‌شنبه و جمعه برگزار شد. حضور لیگ برتری‌ها در این مرحله باعث شد هیجان به این مسابقات منتقل شود و مدعیان لیگ برتری با شکست حریفان خود نشان دادند که موفقیت در این جام را جدی گرفته‌اند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در پایان این مرحله تیم‌های لیگ برتری استقلال، نساجی، فولاد، ذوب‌آهن، گل‌گهر، تراکتور، پرسپولیس، آلومینیوم اراک و سپاهان با پیروزی مقابل حریفان‌شان به دور یک‌هشتم نهایی راه پیدا کردند. نکته قابل توجه اینکه امسال هیچ تیمی در جام حذفی شگفتی‌ساز نشد تا از همین حالا بتوان پیش‌بینی کرد که یکی از مدعیان قهرمانی لیگ، قهرمان جام حذفی هم خواهد شد.

پرسپولیس و این مهاجمان گل‌نزن

پرسپولیس جام حذفی را با برد شروع کرد، اما نه با گلزنی مهاجمانش!

سرخ‌ها دیروز مهمان مس نوین کرمان بودند و در حالی که عبدی و مهدیخانی را در نوک حمله داشتند و مهدی ترابی را هم در جمع خود می‌دیدند، موفق شدند با حساب ۳ بر صفر مقابل میزبان پرتلاش‌شان پیروز شوند. نکته قابل تأمل این بازی، اما عدم گلزنی دوباره مهاجمان پرسپولیس بود. دیروز کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه جور مهاجمان کم‌دقت تیم گل‌محمدی را کشیدند. دیروز عبدی و مهدیخانی و حتی مغانلو یا به تیر زدند یا به اوت تا بقیه گلزنی کنند. پرسپولیس با این پیروزی خود را به جمع تیم‌های یک‌هشتم نهایی اضافه کرد تا بازی‌های این مرحله از حساسیت زیادی برخوردار باشد.

روز‌های خوب استقلال با مجیدی

استقلال با فرهاد مجیدی روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارد. آبی‌های تهران پس از یک نیم‌فصل پرحاشیه و پرسروصدا با محمود فکری، دوباره فرهاد مجیدی را انتخاب کردند تا با او ادامه دهند. تغییری که به نظر می‌رسد مفید فایده واقع شده و استقلال را به روند رو به رشد بازگردانده است. آبی‌ها بعد از برتری مقابل فولاد در لیگ در جام حذفی مهمان پیکان دیگر تیم لیگ برتری بودند. شاگردان فرهاد مجیدی بازی را خوب شروع کردند و در همان نیمه اول با دو گل دیاباته و دانشگر کار پیکان را تمام کردند. هرچند که در نیمه دوم با عقب‌نشینی استقلال، پیکان یکی از گل‌ها را جبران کرد، اما در نهایت این آبی‌پوشان بودند که با برتری مقابل حریف گام به یک‌هشتم نهایی گذاشتند.

البته استقلال هنوز هم با حاشیه غریبه نیست و جنجال به وجود آمده توسط دانشگر کار را به جایی رساند که فرهاد مجیدی حکم به کنار گذاشتن او از تیم داد. مجیدی در توجیه این حرکت خود اعلام کرد که بازیکن‌سالاری را تاب نمی‌آورد و هیچ چیز و هیچ کس برایش مهم‌تر از استقلال نیست، حتی اگر گلزن تیمش باشد.

از احیای نساجی تا هت‌تریک پریرا

نساجی مازندران و سایپا دیگر تیم‌های لیگ برتری بودند که عصر پنج‌شنبه به مصاف هم رفتند. مازندرانی‌ها که با مجید جلالی هم راه به جایی نبردند، سرانجام به گزینه ساکت الهامی رسیدند. مردی که موفق شد حداقل در اولین حضورش روی نیمکت نساجی پیروز از میدان خارج شود. هرچند که این پیروزی در ماراتن ضربات پنالتی به دست آمد، جایی که نساجی بعد از ۱۱ ضربه پنالتی موفق شد ۸ بر ۷ سایپا را شکست دهد.

در دیگر بازی‌های تیم‌های لیگ برتری مقابل هم ذوب‌آهن اصفهان با مجتبی حسینی، سرمربی جدید خود موفق شد شهرخودرو را که حالا دوباره به پدیده تغییر نام داده ۲ بر یک شکست دهد تا ذوب‌آهن هم مانند نساجی گام در راهی تازه بگذارد و با پیروزی در جام حذفی احیا شود. فولاد خوزستان و ماشین سازی نیز عصر پنج‌شنبه در تبریز مقابل هم قرار گرفتند. دیداری که در آن لوسیانو پریرا قدرت‌نمایی کرد و با هت‌تریک خود زمینه‌ساز پیروزی ۳ بر صفر فولاد و صعود شاگردان جواد نکونام به یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی شد.

در دیگر بازی‌های پنج‌شنبه؛ گل‌گهر سیرجان با برتری ۲ بر یک مقابل دیگر تیم استان کرمان یعنی مس جبران مافات کرد و بعد از چند هفته عدم نتیجه‌گیری درست در لیگ برتر، جام حذفی را با برد آغاز کرد. در این مرحله دو بازی هم برگزار نشد تا تیم‌های تراکتور و پارس جنوبی به دلیل حاضر نشدن حریفان‌شان شهرداری ماهشهر و پاس همدان ۳ بر صفر برنده اعلام شوند.

عصر جمعه نیز در بازی‌های حساس این مرحله جام حذفی، آلومینیوم اراک مقابل هوادار به برتری رسید و بازی سپاهان و مس رفسنجان هم ۲ بر یک به سود سپاهان پایان یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار