کد خبر: 1041565
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پارادوومیدانی در کیش از ارتقاء رکورد دو پرتابگر در این مسابقات و اضافه شدن به لیست نفرات اعزامی به پارالمپیک توکیو خبر داد.
مسعود حمیدی اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی پارادوومیدانی که آخرین فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو است، امروز جمعه با حضور ۳۵ ورزشکار (۲۳ نفر معلول و ۱۲ دوومیدانی کار نابینا و کم بینا) طبق قوانین و مقررات بین المللی در کیش برگزار شد که در پرتاب نیزه، سعید افروز و امان الله پاپی که در مسابقات جهانی امارات موفق به کسب مدال نقره شده بودند، در این مسابقات با ارتقای رکورد خود جزو ورزشکاران شانس کسب مدال طلا در لیست نفرات اعزامی به توکیو قرار گرفتند.

وی گفت: برای این که مقررات بین المللی به درستی رعایت شود، در طول برگزاری مسابقه، داوران حاضر از ویدئو چک استفاده می‌کردند تا خطایی در ثبت رکورد‌ها ایجاد نشود. همچنین دوومیدانی کارانی که رکوردشکنی می‌کردند بلافاصله توسط افسران نادو از آن‌ها تست دوپینگ گرفته می‌شد.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان در پایان با انتقاد از فدراسیون دوومیدانی به خاطر عدم همکاری در برگزاری این مسابقات، خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری این رقابت‌ها طی صحبتی که با فدراسیون دوومیدانی داشتیم قرار بر این بود که این فدراسیون دستگاه فتوفینیش که نوعی اندازه گیری دیجیتال برای عکسبرداری و تعیین رکورد دونده‌ها در لحظات پایانی است را در اختیار ما قرار دهد، با وجود این که تمام کار‌ها برای جابحایی این دستگاه انجام شده بود، اما نمی‌دانم چرا رییس فدراسیون مانع خروج دستگاه شد؛ با وجود این که شنیدیم بار‌ها این دستگاه توسط فدراسیون به شهر‌های مختلف ارسال شده است. به هر صورت این نوع رفتار آن هم با ورزشکاران معلول و نابینا و کم بینا غیراخلاقی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار