کد خبر: 1041559
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: این مهم لازمه حیات جامعه و ترویج ارزش ها بین نسل نو است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(22 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت روز شهید، شهدا و تأسیس بنیاد شهید در سال 58 توسط امام راحل، اظهارداشت: شهید و شهادت مقدس ترین و برترین واژه در دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سخت و دشوار برای خانواده شهدا، افزود: جایگاهی که شهید در نزد خدا دارد و مادر، پدر، همسر و فرزندان شهدا در جایگاهی پشت شهدا جای دارند.

وی ادامه داد: پدران، مادران، همسران و خواهران شهدا در همان مسیر حرکت می کنند که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) حرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تأکید کرد: بنیاد شهید در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا، تجلیل و تکریم از خانواده شهدا رسالت خطیری بر دوش دارد.

وی تصریح کرد: مسئولین و دیگر دستگاه ها در این زمینه موظف هستند که با بنیاد شهید همکاری داشته باشند و ساکنان هر کوچه، محله، مسجد، روستا و بخش، شهر و شهرستان شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده آنان را همیشه تکریم و احترام کنند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، جدیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، بسیج امکانات به منظور پراکنده کردن عطر ملکوتی شهادت در جامعه بخشی از محورهای فعالیت بنیاد شهید است و همه دستگاه ها موظف هستند در امور فرهنگی و اقتصادی، بحث مسکن، مسئولان باید شبانه روزی پیگیر حل مشکلات فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان باشند.    

ضرورت عدم تجمع در آرامستان ها

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به رعایت دستورالعمل ها در کنترل بیماری کرونا و کاهش آمار مرگ و میر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم باید از تجمع در آرامستان ها جلوگیری شود و دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: تجمع در آرامستان ها مورد رضایت خدای متعال نیست و سبب تضعیف امت اسلامی است.

نظارت صحیح بر انتخابات صورت گیرد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت نظارت صحیح بر انتخابات، خاطرنشان کرد:  انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر 28خرداد 1400 برگزار خواهد شد و در این راتا باید زمینه برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شود.

وی شوراها را از ارکان مهم تصمیم گیری و اداره امور کشور عنوان کرد و گفت: به منظور تسریع امور بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، عمرانی و سایر امور ین شوراها تشکیل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: از مجلس شورای اسلامی شهر انتظار می رود با روحیه انقلابی، مدیریت و نظارت صحیح بر انتخابات به یادگار بگذارند از همه نیروهای کاردان، متعهد به اسلام و انقلاب استفاده شود.

وی تأکید کرد: باید تلاش شود که آسیب ها و کاستی هایی که در دوران قبل وجود داشته است، در این دوره به وجود نیاید، طبق قانون عمل و افراد دارای صلاحیت انتخاب شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار