کد خبر: 1041483
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
همزمان با هفته منابع طبیعی برگزار شد
همزمان با هفته منابع طبیعی مراسم درختکاری با شعار " به یاد هر شهید درختی بکاریم " در شهرکهای صنعتی توس و چناران با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه ، فرمانداران ، نمایندگان بنیاد شهید و جمعی از مقامات شهرستانی برگزار شد.

مدیرعامل این شرکت گفت : از  /۷۵۳  هكتار مساحت شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان  ۹۰۰  هكتار به فضاي سبز اختصاص يافته که با رشد این مهم دستیابی به صنعت سبز و مهارآلاینده های صنعتی که از اهداف اصلی این مجموعه است تحقق می یابد.

رضا شجاعی در مراسم كاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبيعي افزود :ازكل مساحت شهرك ها و نواحي صنعتي خراسان رضوی ۲/۴۵۹ هكتار به واحدهاي صنعتي اختصاص يافته و بقیه اراضي باقيمانده نيز براي ساخت واحدهاي تولیدی واگذار خواهد شد.

وي اظهار كرد :از ابتداي امسال تاكنون  ۱۱ هزار اصله انواع درخت ، درختچه زينتي  و كم مصرف از نظر آب حدود  ۵ هکتار فضای سبز جدید در شهرك‌ ها و نواحي صنعتي استان خراسان رضوي كاشته و ایجاد شده است.

وي بیان نمود :با توجه به خشكسالي و كمبود بارندگي طي چند سال اخير با تجهيز فضاهاي سبز شهرك‌ هاي صنعتي به آبياري تحت فشار و قطره اي  ۱۱۵۹ کیلومتر لوله و تجهیزات مورد نیاز را تأمین نموده و همچنين كاشت گونه هاي گياهي مقاوم و مناسب در اين شهرك ‌ها و نواحي در دستور كار قرار گرفته و تاكنون ۷۰ درصد فضاي سبز شهركها و نواحي صنعتي اين استان به سيستم آبياري تحت فشار و قطره اي مجهز شده است.

در پایان مراسم غرس نهال ،از واحد های صنعتی پیشرو در توسعه درختکاری و ایجاد فضای سبز مطلوب و کارکنان منتخب فضای سبز شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی ، تشکر و قدردانی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار