کد خبر: 1041432
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
«امواج اراده‌ها» منتشر شد
کتاب «امواج اراده‌ها»؛ خاطراتی از توان و اراده ایرانی به سمت خودکفایی و پیشرفت، به همت انتشارات «راه‌یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کتاب «امواج اراده‌ها» اولین عنوان از مجموعه کتاب‌های ناشر در رده تاریخ شفاهی «ایران پیشرفته» به شمار می‌آید.

«امواجِ اراده‌ها» دستچینی از خاطرات است که به کالبدشکافی گوشه‌ای از دستاورد‌ها و پیشرفت‌های درخشان انقلاب اسلامی می‌پردازد و می‌خواهد به ما بگوید از چه راهی آمده‌ایم و کجا ایستاده‌ایم و به کدام سو باید برویم. تمام خاطرات مستندی که پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها را اثبات می‌کردند، لابه‌لای خبر‌ها و تحلیل‌های روزمره و کلیشه‌ای گم شده بودند و پیداکردن و بیرون‌کشیدن آن‌ها کار سخت و البته مهمی به نظر می‌ر سید. خاطرات فراوان و متنوع بودند. گاهی جنسشان نظامی بود و گاهی هسته‌ای، گاهی پزشکی و گاهی صنعتی، گاهی حرف از فناوری‌های دانش‌بنیان به میان می‌آمد و گاهی هم مدیریت و دیپلماسی. هر چند خاطرات گردآوری شده تمام آنچه باید، نیست، اما به قدر وسع، تلاش کردیم مجموعه متنوعی از خاطرات را جمع‌آوری و بازنویسی کنیم تا با مرور آنها، اندک حسی به اراده و توانمندی مردان و زنان این سرزمین پیدا کنیم و راه رسیدن به حقایق برایمان هموارتر شود. خاطرات بر اساس موضوع، در پنج فصل شامل «صنایع نظامی»، «صنعت هسته‌ای»، «علوم پزشکی»، «دیپلماسی و مدیریت» و «فناوری و صنعت» گردآوری شده است. در این میان موضوعاتی وجود دارد که پیشرفت‌های حاصل شده در آن بخش، به صورت ویژه با شخصیت‌های دانشمند و با اراده فعال در آن حوزه گره خورده است.

در ابتدای فصل سوم کتاب که به بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره عدم خودباوری در خصوص پیشرفت‌های کشور در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ اختصاص دارد، آمده است: «بنده چندبار پیشرفت‌های سلول‌های بنیادی را در چند سخنرانی بر زبان آورده بودم. از دانشمندان کشور و از بعضی از دانشگاه‌ها به من نامه نوشتند: «آقا، این قضیه را شما اینقدر نگویید، این واقعیت ندارد. اینجور نیست. اینی که می‌گویید در سلول‌های بنیادی پیشرفت کرده‌اند و در شبیه‌سازی، کلونینگ، دارند تمرین و کار می‌کنند، باور نکنید. چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. بعد که گوسفند شبیه‌سازی‌شده را جلوی چشم همه قرار دادند، بعد که در سمیناری که تشکیل دادند، دانشمندان معروف دنیا، زیست‌شناس‌های درجه یک دنیا آمدند مصاحبه و تصدیق کردند که پیشرفت‌ها، پیشرفت‌های محیرالعقولی است، آن وقت یک عده از دیرباورها، باور کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار