کد خبر: 1041398
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
سخنگوی دولت:
مطابق سیاست ابلاغ شده و قطعی مقام معظم رهبری، تنها راه احیای برجام لغو تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به انجام کامل تعهداتشان است. اگر امریکا به راهی غیراز این می‌اندیشد، تنها زمان را تلف می‌کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به مسئله برجام گفت: امروز کشور‌های زیادی با حسن نیت در حال تلاش برای احیای برجام هستند. اطمینان داریم که در آینده‌ای نزدیک این هدف محقق خواهد شد، چون تنها راهی است که تامین کننده صلح در جهان و تضمین کننده منافع همه کشورهاست. برجام، یک مصوبه قانونی بین‌المللی است و امریکا چاره‌ای جز تن دادن به قانون ندارد.
 
ربیعی اظهار کرد: از همین جا مجدد به کاخ سفید توصیه می‌کنیم همان طور که رئیس جمهور قبلی امریکا به یک‌باره از برجام خارج شد، بی قید و شرط به برجام بازگردند و بیشتر از این، راه را برای دیپلماسی سخت و پیچیده نکنند. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره نبود اراده برای لغو تحریم‌ها که در اظهارات مقامات امریکا نمود داشته گفت: اگر این مواضع طرف امریکایی برای مصرف داخلی امریکاست درباره آن نظری نداریم، اما اگر مواضع سیاست خارجی دولت جدید امریکاست، از نظر ما اشتباه و ناشی از مشورت‌های گمراه کننده است. امریکا در موضعی نیست که برای انجام تعهدات بین المللی خود شرط تعیین کند. برخلاف امریکا که از بازگشت به برجام طفره می‌رود، ایران آماده است که هرچه سریع‌تر و همگام با دیگر اعضای برجام و امریکا به همه تعهداتش عمل کند. مطابق سیاست ابلاغ شده و قطعی مقام معظم رهبری، تنها راه احیای برجام لغو تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به انجام کامل تعهداتشان است. وی ادامه داد: اگر امریکا به راهی غیراز این می‌اندیشد، تنها زمان ارزشمندی را تلف می‌کند که می‌تواند منافع دو کشور را به جلو ببرد البته در نهایت فکر می‌کنم که در آینده نزدیک دولت امریکا توانایی تشخیص سیاست درست را به‌دست خواهد آورد.

ربیعی در پاسخ به این سؤال که وزیر جنگ اسرائیل مدعی شده است که ارتش این رژیم در حال بازنگری در طرح‌های خود برای کسب آمادگی جهت یک حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران است، پاسخ ایران در صورت بروز این حمله در چه سطحی و چگونه خواهد بود؟ و به نظرتان دلیل بیان این مطالب در این برهه زمانی چیست؟ گفت: نگران اصلی توافق برجام رژیم صهیونیستی است. دور گذشته هم تمام توافق خودش را کرد تا این توافق صورت نگیرد. ناامن بودن روانی منطقه سود بزرگی برای رژیم صهیونیستی دارد. براین اساس، این امکان وجود دارد که دست به برخی کار‌های فریبکارانه در منطقه بزند تا جلو توافق برجام را بگیرد. وی ادامه داد: ما این تهدید‌های مضحک را جدی نمی‌گیریم. رهبران رژیم اسرائیل به خوبی می‌دانند که ارتکاب چنین خطایی چه پیامد‌های فاجعه باری برای آن‌ها خواهد داشت. پاسخ ما، پاسخی هست که پیش‌تر از طرف وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ما داده شد. ربیعی ادامه داد: این قبیل لفاظی‌ها به هدف تهدید و اخاذی از امریکا و برای منصرف کردن امریکا از بازگشت به برجام صورت می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار