کد خبر: 1041348
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس، گفت: در مرز با افغانستان، آذربایجان و عراق نقاط مشترک اقتصادی باید ایجاد کنیم تا دو کشور امتیازات بخش خصوصی‌شان را نشان دهند.

احمد علیرضابیگی با اشاره به مشکلات کولبری در مرزهای غربی کشور اظهار داشت: مشکلات کولبران استان آذربایجان‌غربی بیشتر متوجه وزارت کشور است که بایستی تاکنون اقدام به ساماندهی کولبران می‌کرد تا ضمن مدیریت فعالیت آنها از وارد شدن آسیب‌های امنیتی به کشور جلوگیری کند.  

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: مناطقی که کولبران فعالیت می‌کنند، روزی نقاط عملیاتی بودند و برای حفظ، حراست و برقراری امنیت در آنجا، شهدای بسیاری را تقدیم کردیم.

وی افزود: بعد از دستور رهبر معظم انقلاب، دیگر شاهد رخ دادهای امنیتی در مناطق مرزی غرب کشور نیستیم و مرزنشینان برای پابرجا بودن اقتصاد و گذراندن زندگی خود به هیچ‌وجه اجازه تحرک ضد انقلاب را نمی‌دهند.

بیگی بیان کرد: در استراتژی امنیتی، مرزنشینان بهترین مرزبانان کشور هستند اما به شرط اینکه قادر به تامین منافع آنها باشیم. وقتی ما نتوانیم منافع آنها را تامین کنیم، طرف مقابل این اقدام را خواهد کرد، به همین دلیل مدیریت ویژه امنیتی و اقتصادی باید در اختیار وزارت کشور قرار دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و  شوراها یادآور شد: شورای توسعه غرب کشور که بایستی در این خصوص تصمیم‌گیری کند این اختیار از او سلب شده و دولت به وزارت کشور سپرده است.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی این شرایط باید نقاط مجاور در مرزهای عراق مانند سردشت، پیرانشهر، باشماق و مرز بازرگان منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه اعلام شود.

علیرضابیگی متذکر شد: تحریم‌ها به ناچار کشور را به سمتی هدایت می‌کند که با همسایه‌ها به تفاهماتی برای متمرکز شدن مزیت‌ها در یک نقطه مشترک دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در مرز با افغانستان، آذربایجان و عراق نقاط مشترک مرزی اقتصادی را باید ایجاد کنیم تا دو کشور امتیازات خود را به بخش خصوصی‌شان نشان دهند تا بر اساس منافع دو کشور عمل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر