کد خبر: 1041287
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
عربستان عملیات گسترده نظامی ارتش یمن علیه تأسیسات آرامکو و دیگر اهداف حساس را در خاک خود تأیید کرد. عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم وعده داد حملات یمنی‌ها به عربستان تشدید خواهد شد و یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم درباره دیدار اخیر نمایندگان انصارالله با هیئت امریکایی در عمان گفت که این دیدار به صورت مستقیم برگزار نشد و فضای نشست نیز مثبت نبود تا مشخص شود آل‌سعود برای فرار از باتلاق یمن تنها باید تسلیم اراده مقاومت یمنی شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز در مصاحبه با شبکه المنار گفت: آن‌ها (عربستان و امریکا) می‌خواهند که یمن به صورت یکجانبه و یکطرفه عملیات را متوقف کند و آن‌ها به خودشان حق انحصاری در پیشروی‌های میدانی به ویژه در مأرب را می‌دهند. وی ادامه داد: ششمین عملیات توازن بازدارندگی از بزرگ‌ترین عملیات‌های پاسخ به ائتلاف متجاوز در عمق عربستان بوده است. البخیتی با بیان اینکه صنعا قادر به ساخت تمامی انواع سلاح از تفنگ گرفته تا پهپاد است، گفت: ما در تمامی جبهه‌ها آماده خواهیم شد و حملات خود را به عمق عربستان تشدید خواهیم کرد و با تشدید حملات آن‌ها از طریق تشدید حملات خودمان مقابله خواهیم کرد. وی افزود: جز با پس گرفتن مأرب و میدان‌های نفتی در آن، مردم یمن نخواهند توانست محاصره را بشکنند. این عضو ارشد جنبش انصارالله تصریح کرد: تماس‌های غیرمستقیمی با امریکایی‌ها از طریق عمانی‌ها وجود دارد. وی افزود: ما اعلام کرده‌ایم که به حمله به عربستان تا زمانی که تجاوز‌ها متوقف نشود، ادامه خواهیم داد. البخیتی در خصوص دیدار میان هیئت امریکایی و انصارالله که به صورت مستقیم برگزار نشد، گفت: این دیدار مثبت نبود، چراکه طرف امریکایی خواهان توقف جنگ به صورت یکطرفه شد و ما با این مسئله مخالفت کردیم. خبرگزاری رویترز هفته گذشته مدعی شد، مقامات امریکایی و مسئولان دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در مسقط عمان دیدار کرده‌اند. براساس این گزارش، مسئولان امریکایی از مقام‌های دولت صنعا خواسته‌اند عملیات آزادسازی مأرب را متوقف و دولت نجات ملی نیز با عربستان گفتگو کند.

اقرار به حمله یمنی‌ها

اندکی پس از اعلام هدف قرار دادن مقر‌های آرامکو در بندر نفتی رأس التنوره، وزارت دفاع عربستان اذعان کرد که نیرو‌های مسلح یمن به مخازن نفتی در این بندر در منطقه شرقی عربستان حمله کردند. به گزارش خبرگزاری المسیره، این وزارتخانه همچنین خواستار حمایت جهانی از عربستان شد و تأکید کرد تدابیر لازم را برای حفاظت از آنچه «امنیت منابع انرژی جهانی» می‌خواند، اتخاذ خواهد کرد. ارتش یمن یک شنبه شب اعلام کرد که ششمین عملیات بازدارندگی با استفاده از هشت موشک بالستیک و ۱۴ پهپاد پیشرفته در اعماق خاک عربستان سعودی انجام شد. در این بیانیه آمده است که حمله گسترده‌ای به مقر شرکت آرامکو در بندر نفت رأس‌التنوره که عربستان سعودی از آن برای صادرات ۹۰درصد از تولید نفت خود به جهان استفاده می‌کند، صورت گرفت. این حمله همچنین اهدافی در ظهران، دمام، جیزان و العسیر را هدف‌گیری کرد. از سوی دیگر سفارت امریکا یک شنبه شب به شهروندانش در عربستان سعودی در مورد حملات موشکی و انفجار‌های احتمالی در شرق این کشور هشدار داد. این سفارتخانه به شهروندان خود توصیه کرد با توجه به گزارش‌های حملات موشکی و انفجار‌ها در ظهران، دمام و دیگر بخش‌ها در استان شرقی، اقدامات احتیاطی را انجام دهند و هوشیار باشند. ظهران، واقع در منطقه شرقی، مرکز اداری حساسی در زمینه تولید و پالایش نفت در عربستان محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار