کد خبر: 1041278
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
جاعل حرفه‌ای سابقه داری که با همدستی دو نفر دیگر پس از ترخیص خودرو‌های توقیفی گرانقیمت از پارکینگ با اسناد جعلی می‌فروخت به دام افتادند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه هوشنگ کاکاوندی سرپرست پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: اوایل بهمن‌ماه پرونده‌ای به دستور بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۱۶ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی ارجاع شد که حکایت از آن داشت شخصی به نام «حبیب» با جعل و استفاده از سند مجعول اقدام به ترخیص خودرو‌های مدل بالا و گرانقیمت توقیفی با دستور قضایی از پارکینگ‌های سطح شهر کرده است.

بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت خودرو برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

بررسی‌ها نشان داد متهم از جاعلان حرفه‌ای و سابقه دار است که چندین بار به اتهام جعل راهی زندان شده است. مأموران پلیس در نهایت ۲۶‌بهمن‌ماه متهم را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل وی تعدادی مهر، ژلاتین و کاغذ ممهور مربوط به پلیس‌آگاهی به همراه مهر‌هایی مربوط به مراجع مختلف قضایی و اجرای احکام تهران و دادگستری به همراه یکدستگاه لپ‌تاپ و هارد حاوی اطلاعات خودرو‌های ترخیص شده کشف کردند.

متهم در بازجویی‌ها به جرم خود با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد. مأموران پلیس در ادامه دو متهم دیگر را نیز دستگیر و همگی به جرم خود اقرار کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی اعتراف کرد، پس از شناسایی خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌ها نسبت به جعل اوراق قضایی و نامه مرکز ترخیص خودرو اقدام و با وکالتنامه جعلی از مالک خودرو نسبت به ترخیص خودرو اقدام می‌کردیم، سپس با اعلام مفقودی مدارک از طریق مرکز شماره‌گذاری مدارک‌المثنی می‌گرفتیم و در ادامه با اسناد مالکیت جعلی و مدارک شماره‌گذاری المثنی خودرو‌ها را در نمایشگاه‌ها می‌فروختیم.

سرپرست پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان تاکنون یکدستگاه خودرو BMW و یکدستگاه لندکروز به ارزش ریالی ۳۰‌میلیارد ریال، کشف و چندین دستگاه نیز شناسایی شده و اقدامات لازم برای توقیف خودرو‌ها با دستور قضایی در حال انجام است. در حالی که متهمان به دستور قضایی راهی زندان شده‌اند تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار