کد خبر: 1041227
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دولت الکترونیک، از دستگاه‌های جامانده از دولت الکترونیک خواست که به سرعت خدمات الکترونیکی خود را توسعه دهند.
 محمدجواد آذری جهرمی در مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور که با حضور اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهوری برگزاری شد، گفت: دولت الکترونیک زیرساخت اساسی هر کشوری محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری به دولت الکترونیک تاکید بسیاری دارند و دولت نیز برنامه ویژه‌ای برای این موضوع داشته است.

وی ادامه داد: طبق هدفگذاری مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه، ایران در این حوزه باید ۳۰ رتبه ارتقا داشته باشد که در سال نخست در رتبه ۱۰۶ و هم اکنون نیز به رتبه ۸۶ رسیده است. البته هدفگذاری انجام شده مربوط به آن زمان است که در حال حاضر می‌توانیم هدف گذاری بهتری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طبق رده‌بندی سازمان ملل در مورد رده‌بندی کشور‌ها در دولت الکترونیک پنج سامانه آنلاین داشته باشیم در رده‌بندی‌ها بیش از ۲۵ رتبه ارتقا می‌یابیم، افزود: سامانه آنلاین صدور گواهی‌نامه رانندگی و صدور مجوز ساخت ساختمان‌ها راه‌اندازی شده و باید برای بهتر عمل کردن این سامانه‌ها، دستگاه‌های بسیاری به هم متصل شوند. در اینصورت به‌جای مراجعه مردم به دستگاه‌های مختلف کار‌ها بین سازمان‌ها انجام می‌شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه زیرساختی که تحت عنوان سامانه جامع مدیریت زمین دیده شده به‌درستی می‌تواند جلوی فساد را بگیرد، افزود: زیرساخت‌های الکترونیکی جلوی فساد را می‌گیرد و به جای اینکه پرونده‌ها را به دستگاه قضایی ارجاع دهیم و با سلطان‌های مختلف ذهن مردم را درگیر کنیم، با توسعه دولت الکترونیک می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم. فساد‌ها ناشی از دست‌اندازی‌هایی است که در زندگی مردم می‌شود.

وی گفت: سامانه جامع مدیریت زمین که امروز از آن رونمایی می‌شود، دستگاه‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. این سامانه امروز آماده شده تا ۲۷ دستگاه را به یکدیگر متصل کند. این سامانه بدون اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر مانند کالبد بی‌روح است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سامانه حدنصاب و استعلامات، تصریح کرد: ۲۵ دستگاه و سازمان دیگر از دولت الکترونیک جا مانده‌اند.

آذری جهرمی از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد تا دستور پیوستن دستگاه‌ها به دولت الکترونیک را بدهد و گفت: پیشنهاد بنده ۲۷ اردیبهشت ماه است تا در رده‌بندی جهانی برای ارزیابی دولت الکترونیک شرکت کنیم.

معاون اول رییس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه موضوعاتی نظیر آب، محیط زیست و منابع طبیعی جزو ابرچالش‌های پیش روی ایران است، گفت: حیات کشور به این موضوعات وابسته است و هیچ برنامه توسعه‌ای را در ایران بدون توجه به این چالش‌ها نمی‌توان نوشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار