کد خبر: 1041202
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال ویروس کرونا با فروش گونه‌های حیات وحش، چون سمندر لرستانی، مار و ... هشدار داد و گفت: این حیوانات برای نگهداری در خانه مناسب نیستند و خرید و فروش آن‌ها بقای نسلشان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ جمشید محبت خانی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند خرید و فروش مار و سمندر لرستانی را از طریق شماره ۱۱۰، سامانه ۵۴۰ یا به ادارات کل محیط زیست گزارش دهند، گفت: متاسفانه همه ساله شاهد هستیم که در روز‌های پایانی سال یک سری از گونه‌های حیات وحش مانند سمندر لرستانی و نوعی از مار‌ها در بازار‌های غیر مجاز خرید و فروش می‌شوند که هم خرید و هم فروش آن‌ها جرم است و هم صید و شکار و انتقال این گونه‌ها برای فروش.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم که در ابتدای امر برای خرید اقدام نکنند، چون باعث ازبین رفتن نسل اینگونه حیوانات در طبیعت می‌شوند. از طرف دیگر اگر مکان‌هایی را می‌شناسند که در آن‌ها زنده‌گیری و صید این گونه‌ها انجام می‌شود، افرادی که مبادرت به انجام این کار می‌کنند و مراکز فروش این گونه‌ها را به محیط بانان از طریق سامانه ۵۴۰، یا تلفن اداره کل محیط زیست هر استان و شهرستان، اطلاع دهند. ما به همه استان‌ها ابلاغ کردیم و برخورد با تخلفات با جدیت در دستور کار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مردم حتی می‌توانند با سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی و فوریت‌های پلیسی تماس بگیرند، ما با ناجا تعامل داریم و اخبار این تخلفات را به ما اطلاع می‌دهند و محیط بانان بلافاصله خبر دریافتی را بررسی می‌کنند.

محبت خانی افزود: با دست به دست هم دادن با مردم، دوستداران محیط زیست و همیارانی به دنبال این هستیم که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا آن هم جهش یافته از نوع انگلیسی و ... و احتمال انتقال بیماری‌ها و با توجه به تاثیر منفی خرید و فروش این گونه‌های حیات وحش بر محیط زیست جلوی خرید و فروش سمندر لرستانی، مار‌ها و ... را بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا تجمعی در این زمینه صورت نگیرد، همچنین ممکن است که این گونه‌ها آلوده به ویروس شوند، یا ممکن است ظرفی که دست به دست می‌شود، آلوده باشد و خانواده‌ای را مبتلا کند. با کمک مردم می‌توانیم از وقوع این اتفاقات پیشگیری کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار