کد خبر: 1041184
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پایتخت گفت: مستندسازی توسط گوشی تلفن همراه، کنارکشیدن وسیله نقلیه از صحنه تصادف و تماس با واحد بیمه سیار اقداماتی است که افراد تا رسیدن پلیس به سر صحنه تصادف خسارتی باید انجام دهند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ مهدی نامجو سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع ترافیک در روز‌های پایانی سال پرداخت و اظهارداشت: در حال حاضر و در هفته‌های پایانی سال به شدت تردد و بارترافیکی در معابر افزایش پیدا کرده است به نحوی که در مرحله اول در تردد‌های صبحگاهی، اوج ترافیک را از ابتدای وقت تا ساعت ۹ شاهد هستیم.

وی گفت: مرحله دوم ترافیک صبحگاهی در این روز‌ها از ساعت ۰۹:۳۰ تا حدود ۱۱:۳۰ بوده و بار خروج هم که از ساعت ۱۴:۳۰ در سطح محور‌های بزرگراهی شروع شده و با ترافیک عصرگاهی و شامگاهی یک تکه شده و نهایتا ترافیک در ساعت ۲۱ به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

سرهنگ نامجو با بیان اینکه رانندگی خوب و ایمن علاوه بر توانمندی‌های فردی به تسلط کامل راننده در هدایت وسیله نقلیه نیز مرتبط است افزود: ما در حین رانندگی هم در نحوه رانندگی دیگران تاثیر می‌گذاریم و هم دیگر رانندگان در نحوه رانندگی ما تاثیرگذار خواهند بود؛ حال هرچقدر این تاثیرگذاری مثبت باشد موجب انضباط بخشی ترافیک و کاهش تصادفات خواهد شد و هرچقدر این تاثیرمنفی باشد بی انضباطی ترافیک و تصادفات را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این مطلب که رفتار‌های صحیح در رانندگی از جانب رانندگان و میزان پایبندی آن‌ها به قوانین و مقررات تکمیل کننده اقدامات همکاران بنده در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و تضمین کننده انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است، تصریح کرد: در برخی مواقع مشاهده می‌کنیم کنجکاوی بیش از حد رانندگان پیرامون حوادثی که اتفاق افتاده زیاد است.

سرهنگ نامجو افزود: گاهی در حین تردد و هنگامی که حتی در لاین مخالف تصادفی رخ داده است کنجکاوی بیش از حد برخی از رانندگان باعث ایجاد کندی حرکت و ترافیک سنگینی می‌شود؛ در حالی که هیچ ارتباطی با تصادف رخ داده ندارد.

نامجو افزود:برخی مواردهم شاهدیم که تصادفی خسارتی است و هیچ نیازی به حفظ صحنه تصادف نیست، ولی رانندگان همچنان اصرار به توقف در خطوط حرکتی و خودداری از جابجایی وسیله نقلیه و اصرار بر بازدید پلیس در همان محل را دارند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پایتخت گفت: در صورتی که در تصادفات خسارتی می‌توانند با مستندسازی توسط گوشی همراه خود و کنار کشیدن وسیله نقلیه به منتهی‌الیه سمت راست و حتی تماس با واحد پرداخت سیار بیمه، راه را برای دیگر خودرو‌ها و عبور ایمن آن‌ها باز کنند؛ اگر هم در تصادفات خسارتی صحنه جابجا شد از نظر همکاران بنده صحنه به هم خورده محسوب نمی‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار