کد خبر: 1041166
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
رییس امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در شش ماه گذشته، ۶۵۰ کودک‌کار شناسایی و ساماندهی شده اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چندی پیش مسئولان سازمان بهزیستی کشور اعلام کردند از این پس قرار است مسئله کودکان‌کار ریشته ای‌تر بررسی شود.

به این معنا که این کودکان از طریق عنبیه چشم شناسایی شده و دارای پرونده می‌شوند. سپس مددکاران این سازمان به جستجوی علت کار کردن این کودکان می‌پردازند و تلاش می‌شود از طریق کمک خیرین، توامندسازی خانواده‌ها انجام شود تا دیگر این کودکان برای تامین هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها نیایند و به مدرسه بازگردند.

در همین راستا هفته گذشته انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران از روند کند اجرای این طرح انتقاد کرد و گفت: باید هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی این امر صورت گیرد.

مهدی خانکه گفت: این طرح در سال جاری کاملا علمی و بر اساس مطالعات اجتماعی اجرا می‌شود و در اجرای این طرح خبری از اقدامات قهری نیست.

وی افزود: در شش ماه گذشته، ۶۵۰ کودک‌کار شناسایی و ساماندهی شده اند.

رییس امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که این روند کند به نظر می‌رسد، ادامه داد: ما قرار نیست عده‌ای مجرم را از خیابان‌ها جمع‌آوری کنیم که این کار را سرعت ببخشیم، ما در حال جمع‌آوری تعدادی کودک از خیابان‌ها هستیم که بخشی از آن‌ها متاسفانه نان‌آور خانواده هستند.

وی اظهار کرد: این کودکان، جامعه هدف ما، تحت حمایت سازمان‌های مسئول و قانون حمایت از کودک و نوجوان هستند و نمی‌توان با آن‌ها برخورد‌های انتظامی و قهری داشت.

خانکه گفت: همچنین برخورد سازمان بهزیستی به عنوان نهادی که به صورت تخصصی با آسیب‌های اجتماعی مواجه است، نمی‌تواند قهری باشد.

وی افزود: خدمات بهزیستی بر اساس مشاوره و روانشناسی است و ما در تلاشیم در ابتدا این کودکان را شناسایی کنیم و بعد با حل کردن مشکلات آن‌ها با جلسات مشاوره، به توامندسازی خانواده روی آوریم که زمان‌بر خواهد بود.

رییس امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که این طرح در سال آینده نیز اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح، اولین طرح دائمی و علمی ماست و همانند طرح‌های قبلی گذری و سطحی نیست، بنابراین همیشه به اجرا درخواهد آمد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار