کد خبر: 1041124
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
شهروندان لبنانی شنبه با حضور در مناطق مختلف این کشور علیه اوضاع نامناسب معیشتی تظاهرات کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس‌العربی، معترضان لبنانی عصر شنبه با بستن خیابان‌ها در مناطق مختلف این کشور برای پنجمین روز متوالی علیه اوضاع نامناسب معیشتی خود تظاهرات کردند.

معترضان جاده اصلی در منطقه شویفات در استان جبل لبنان را مسدود کردند، اما یک شهروند لبنانی که اصرار به ادامه رانندگی در این جاده را داشت معترضان را زیر گرفت و منجر به مجروح شدن هفت تن از آن‌ها شد. نیرو‌های امنیتی راننده این خودرو را بازداشت کردند. معترضان لبنانی در بیروت نیز جاده‌های منطقه «بشاره الخوری»، «قصقص»، «سلیم سلام» و «الکولا» را مسدود کردند. شماری از معترضان نیز برای ساعاتی پس از تجمع در مقابل بانک مرکزی در منطقه «الحمرا» بیرون در مقابل پارلمان لبنان تحصن کرده و سیاست مالی مدیرعامل این بانک را محکوم کردند.

معترضان در بیروت سپس به میدان «ریاض الصلح» رفتند و شعار «ملت خواستار سرنگونی نظام است» سر دادند. معترضان لبنانی در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت نیز با آتش زدن تایر جاده منتهی به پل «المشرفیه» را مسدود کردند. شهروندان معترض لبنانی همچنین در شهر‌های «الهرمل» در شرق، «الصور» و «صیدا» در جنوب علیه اوضاع نامناسب معیشتی و افزایش بهای دلار تظاهرات کردند و برخی جاده‌ها و خیابان‌ها را مسدود کردند.

برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این افراد به حزب‌الله و جنبش امل وابسته هستند. اما این جنبش مقاومت در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط خود را با این افراد تکذیب کردند. در این بیانیه مشترک آمده است: «برخی در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که طرفداران ما در ضاحیه جنوبی اقدام به بستن راه‌ها و اقدامات تخریبگرانه در برخی مناطق به خصوص در میدان امام حسین (ع) کرده‌اند. جنبش امل و حزب‌الله هرگونه ارتباط طرفدارانش با اقدامات تخریبگرانه را تکذیب کرده و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهند هر فردی را که به اموال عمومی و خصوصی آسیب زده است، تحت پیگرد قرار دهند.»

حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان روز یک شنبه در نطقی تلویزیونی وضعیت این روز‌های لبنان را در مرز انفجار توصیف کرد و گفت، تنها راه‌حل، تشکیل دولت جدید است، بدون حل بحران مالی امکان حل مشکلات اجتماعی نیست، لبنان در خطر است و راه‌حل تشکیل دولت جدید است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار