کد خبر: 1041118
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر ضرورت تحول و هوشمندسازی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: این هوشمند‌سازی متناسب با تغییرات اجتماعی است چراکه نیروی انتظامی نهادی انعطاف‌پذیر و قادر است در هر بحران و شرایطی تغییر در ساختار و همچنین تغییر در رزم بدهد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار «حسین اشتری» در همایش سراسری میثاق با ولایت ویژه رؤسای کلانتری‌ها، فرماندهان پاسگاه‌ها و مراکز انتظامی (ویدئوکنفرانسی) با بیان اینکه خدمت به مردم عبادت است، گفت: خدمت به مردم عبادت است و باید این توفیق را قدر بدانیم و مردم نیز قدر خدمات انتظامی را که خدماتی آرام‌بخش و امیدبخش است می‌دانند که در همین راستا خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت رفاه و آسایش و امنیت آن‌ها هستند و با توجه به تعطیلات نوروزی پیش‌رو با تمام توان مأموریت خود را انجام خواهند داد تا مردم عزیز با آسایش و آرامش و خیال راحت به استقبال سال نو رفته و تعطیلات را سپری کنند.

تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طی فرمایشاتی با اشاره به اهمیت و کارکرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، این مراکز را ویترین نظام و پیشانی نیروی انتظامی معرفی کردند. این بیانات حاکی از اهمیت کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و مراکز انتظامی است که بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارند و در عین حال با ارائه بیشترین خدمات به مردم و مراجعان، به نوعی تابلوی نظام نیز معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: ضرورت تحول و هوشمندسازی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها متناسب با تغییرات اجتماعی است چراکه نیروی انتظامی نهادی انعطاف‌پذیر و قادر است در هر بحران و شرایطی تغییر در ساختار و همچنین تغییر در رزم بدهد، همانگونه که در بحران کرونا مردم عزیز شاهد آن بودند که این نهاد علاوه بر انجام مأموریت‌های ذاتی خود کمک شایانی در حوزه سلامت نیز کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور گسترده نیرو‌های پلیس در جغرافیای جمهوری اسلامی از مرز‌ها تا مرکز به اهمیت تأمین نظم و امنیت در کشور پرداخت و گفت: نیروی انتظامی دارای گستردگی و تنوع مأموریت است و در عین حال با وسعت اختیارات قانونی حین اجرای مأموریت‌ها با آحاد مردم در طیف، سنین و جنس مختلف در ارتباط است. تأمین و توسعه نظم و امنیت بر عهده نیروی عظیم انتظامی است که تحقق این مهم با همت و تلاش شبانه‌روزی و فداکارانه همکارانم در سراسر کشور محقق می‌شود.

قدردان امنیت باشیم

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه باید قدردان امنیت مطلوب و مثال‌زدنی حاکم بر کشور باشیم، خاطر نشان کرد: نتیجه زحمات شبانه‌روزی همه نیرو‌های پلیس از مرز تا مرکز، رضایتمندی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم از پلیس است که این مهم را بالاترین سرمایه و مدال افتخاری بر سینه می‌دانیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه راهبردهایمان برگرفته از منویات مقام معظم رهبری است، بر لزوم تحقق پلیس «ولایی»، «متعهد» و «حرفه‌ای‌گرا» تأکید و بیان کرد: باید حرفه‌ای باشیم و حرفه‌ای عمل کنیم و از طرفی نیرو‌های پلیس باید آموزش دیده، آشنا به مأموریت، حرفه‌ای و با رویکرد اقتدار توأم با مهربانی و عدالت باشند.

فرمانده نیروی انتظامی بر لزوم برخورد شایسته و مناسب با مردم به خصوص حین اجرای مأموریت و اعمال قانون تأکید کرد و گفت: اعمال قانون باید با ادب و اخلاق باشد، نسبت به مردم پاسخگو باشیم و در شأن پلیس در تراز انقلاب اسلامی و سرباز ولایت رفتار کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس باید مظهر اقتدار باشد، خاطر نشان کرد: مهربانی و عدالت پلیس مشمول آحاد مردم و مراجعان است، در عین حال نیروی انتظامی در مقابل اراذل و اوباشی که درصددند با سلاح گرم یا سرد، عرض‌اندام کنند و امنیت، آرامش و آسایش مردم را هدف قرار بگیرند، با اقتدار برخورد می‌کند، اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش امنیت مردم را خدشه‌دار کنند و این افراد بدانند در رصد پلیس هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار