کد خبر: 1041111
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
فریدون حسن
نظارت درست روی فعالیت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان هر بخش و جمع‌بندی مناسب در این خصوص بدون هیچ شکی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت، ارتقا و تعالی شود. در نقطه مقابل اگر نظارت صرفاً محدود به شعار دادن و برخی رفتار‌های سرسری شود به همان میزان نیز می‌تواند باعث ضربه خوردن و در نهایت نابودی شود.

وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور وظیفه اصلی این نظارت را برعهده دارد. نظارتی برای جلوگیری از قانون‌گریزی، لابی‌گری، حیف میل بیت‌المال و ریخت و پاش‌های مالی، این وظیفه‌ای است که اگر به درستی و به موقع انجام شود، می‌تواند ورزش کشور را احیا کند و در مسیر درست حرکت قرار دهد.

اینکه معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع انتخاب ریاست فدراسیون اتومبیلرانی با اشاره به حاشیه‌ها و معضلات قبلی این فدراسیون بیان کند که از این به بعد به دقت فدراسیون را زیر نظر می‌گیریم و بر برنامه‌ها و عملکرد آن نظارت می‌کنیم، هرچند خبری خوب و حرکتی رو به جلو محسوب می‌شود، اما این سؤال را هم در ذهن ایجاد می‌کند که چرا تاکنون این نظارت و دقت وجود نداشته و چنانچه نگاه وزارت به بقیه فدراسیون‌ها هم همین‌گونه باشد، آن وقت باید به حال ورزش تأسف خورد که بدون هیچ نظارتی اداره می‌شود.

وزارت ورزش موظف است روی عملکرد فدراسیون‌ها نظارت کلی داشته باشد و در نهایت نسبت به عملکرد دوره‌ای آن‌ها به یک جمع‌بندی برسد. اینکه فدراسیون در یک دوره مشخص موفق عمل کرده یا ناموفق بوده که اگر موفق بوده چه فاکتور‌هایی زمینه‌ساز این موفقیت بوده و اگر ناموفق بوده، کدام کار‌ها باعث شکست و ناموفقیت فدراسیون شده است. آنچه مشخص است و می‌توان از سخنان معاون وزیر ورزش برداشت کرد این است که متأسفانه این نظارت تاکنون یا انجام نشده یا اگر نظارتی هم بوده صرفاً نمایشی و جهت پر کردن رزومه برنامه‌های آقایان صورت گرفته است. اتفاق بدی که مربوط به این دوره وزارت یا دوره‌های قبلی وزارت ورزش هم نیست و مشکل همیشگی ورزش کشور بوده که حالا بیشتر از هر زمان دیگری خود‌نمایی می‌کند.

مشکل دیگری که در این خصوص خودنمایی می‌کند عدم اجرای درست نظارت بر عملکرد فدراسیون‌ها و نهاد‌های مربوط به ورزش از سوی خود نهاد‌های نظارتی است، به‌گونه‌ای که با وجود معضلات بسیار در ورزش، به خصوص برخی رشته‌های خاص حتی کوچک‌ترین حرکتی از سوی این نهاد‌ها صورت نمی‌گیرد و چنانچه برخوردی هم دیده شود صرفاً برخوردی مقطعی با سروصدایی زیاد و زودگذر است و در ادامه نیز هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و به راحتی همه چیز فراموش می‌شود و روز از نو و روزی از نو. چنین می‌شود که امروز شاهد برخی اتفاقات تأسف‌بار در ورزش کشور هستیم که باعث تعجب خاص و عام شده است.

در مجموع حرف‌های مهدی علی‌نژاد را باید به فال نیک گرفت. اینکه وزارت ورزش عزم خود را جزم کرده تا با نظارت درست بر فدراسیون‌ها کاری کند که معضلات و حاشیه‌های ورزش کشور به حداقل ممکن برسد. فقط امیدواریم این حرف‌ها و این نظارت‌ها مقطعی نباشد و بتواند درد ورزش کشور را درمان کند. بدون هیچ شکی امر ورزش با نظارت و جمع‌بندی درست به سر منزل مقصود می‌رسد و می‌توان با یک برنامه‌ریزی درست و اجرای دقیق آن کاری کرد که ورزش کشور در مسیر پیشرفت با سرعت بیشتری حرکت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار