کد خبر: 1040978
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
به رغم درخواست‌های مکرر امریکایی‌ها برای توقف حملات موشکی انصارالله به خاک عربستان، عضو شورای‌عالی سیاسی انصارالله اعلام کرد، تا زمانی که ائتلاف عربی یمن را هدف قرار دهد و این کشور را محاصره کند، نیرو‌های مسلح به حمله به عربستان ادامه خواهند داد. یمنی‌ها برای نشان دادن سطح آمادگی نظامی خود بار دیگر پایگاه ملک خالد را با پهپاد هدف قرار دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که جنبش انصارالله یمن از رویکرد جدید امریکا برای توقف درگیری‌ها استقبال کرده، اما به هیچ وجه از مواضع خود در دفاع از یمن عقب‌نشینی نکرده است. به گزارش شبکه المیادین، محمدعلی الحوثی، عضو شورای‌عالی سیاسی یمن روز شنبه در توئیتی خطاب به متجاوزان به یمن نوشت: «به جای مخاطب قرار دادن شرکای خود در تجاوز امریکایی، سعودی، اماراتی و متحدانش، محاصره ملت یمن و حمله به این کشور را متوقف کنید تا حمله به شما را متوقف کنیم. شکست‌های مکرر تأکیدی بر این امر است که ادامه حمله و محاصره بی معنی است و تلاش برای برقراری صلح و متوقف کردن جنایت‌های تروریستی شما بهتر از مانور‌های رسانه‌ای صلح است.» در روز‌های اخیر یمنی‌ها بر شدت حملات موشکی و پهپادی خود به مواضع عربستان افزوده‌اند و این مسئله نگرانی سعودی‌ها و مقامات واشنگتن را در پی داشته است. در همین راستا، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد شنبه بار دیگر با دو فروند پهپاد پایگاه هوایی ملک خالد در عربستان سعودی را هدف قرار دادند. روز جمعه نیز ارتش یمن چندین نوبت به این پایگاه و همچنین فرودگاه اب‌ها حمله کرد. به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن گفت: «نیروی هوایی ارتش موفق شد پایگاه هوایی ملک خالد را بار دیگر با دو پهپاد نوع صماد ۳ هدف قرار دهد و مکان‌های مهم را هدفگیری کند.» سریع با اشاره به ادامه عملیات ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان علیه مردم یمن اظهار داشت: «هدفگیری اماکن حساس و حیاتی عربستان در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوز به یمن صورت می‌گیرد.». امریکا در هفته‌های اخیر برای نجات ریاض، از انصارالله درخواست کرده حملات هوایی خود به خاک عربستان را متوقف کند و مذاکرات صلح را از سربگیرد، اما با تداوم جنایات سعودی‌ها، انصارالله حاضر به دادن امتیاز نیست. انصارالله و ارتش یمن در دو سال گذشته ده‌ها بار حملات موشکی و پهپادی به خاک عربستان انجام داده‌اند و سامانه‌های موشکی پاتریوت سعودی نیز نتوانسته‌اند این موشک‌ها را رهگیری کنند. درخواست امریکایی‌ها برای توقف حملات انصارالله درحالی است که واشنگتن در مقابل جنایات عربستان علیه ملت یمن سکوت کرده و آن را مشروع جلوه می‌دهد.

لفاظی واشنگتن علیه ایران

امریکا که خود دستش به خون کودکان و زنان یمنی آغشته است، دیگران را به دامن زدن به تنش‌ها در یمن متهم می‌کند. یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه امریکا در سخنانی ایران را به حمایت نظامی از نیرو‌های انصارالله متهم کرد و گفت که واشنگتن تلاش دارد مانع از تحقق این حمایت شود. این مقام امریکایی جمعه شب به شبکه الحدث عربستان گفت که وزارت خارجه امریکا ایران را به داشتن نقش منفی در یمن متهم کرد و مدعی شد که تنها امریکا و ائتلاف متجاوز سعودی به یمن به دنبال دستیابی به راه حل مسالمت آمیز هستند. سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: «پیام‌های ایران در یمن بسیار واضح است و ما از [انصارالله]حوثی می‌خواهیم که حملات خود را متوقف کنند». سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که این کشور گزینه‌های لازم برای فشار به ایران و متوقف کردن آنچه را که وی قاچاق سلاح از ایران به یمن نامیده، بررسی خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه امریکا در ادامه تأکید کرد: «واشنگتن انصارالله را مسئول حمله به عربستان سعودی و استان مأرب می‌داند و آن‌ها را تحت پیگرد قرار خواهد داد.». این مقام امریکایی در مورد اقدام وزارت خزانه داری این کشور در اعمال تحریم علیه دو تن از فرماندهان این جنبش گفت که در صورت نیاز واشنگتن تحریم‌های اضافی بر انصارالله یمن وضع خواهد کرد. امریکا در سال‌های اخیر بار‌ها ایران را به ارسال سلاح به یمنی‌ها متهم کرده است ولی اسنادی که ثابت کند ایران مبادرت به این کار کرده است، نتوانسته ارائه کند و حتی سازمان ملل هم این اتهامات را تأیید نکرده است. این درحالی است که امریکا با فروش میلیارد‌ها دلار به عربستان و امارات برای کشتار ملت یمن، در جنایات سعودی شریک است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار