کد خبر: 1040966
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر جاسک در سه فاز و با ظرفیتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیون تن ایجاد و به بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور تبدیل خواهد شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، محمد راستاد با تأکید بر اینکه توسعه و ایجاد بنادر تجاری، گامی بسیار مهم و راهبردی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل مکران به شمار می‌آیند، اظهار داشت: براساس مطالعات و هدف‌گذاری صورت گرفته، از سوی سازمان بنادر، یک بندر جدید بزرگ تجاری دیگر با قابلیت پهلودهی کشتی‌های اقیانوس‌پیما در طول سواحل مکران ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: بهترین گزینه ممکن و ارزیابی شده در محدوده شهرستان جاسک قرار دارد و انتظار داریم پس از افق ۱۴۰۴ که طرح جامع بنادر بازرگانی تا آن زمان نهایی می‌شود، به سمت مراحل اجرایی این بندر جدید پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه این بندر بزرگ تجاری در محدوده حوالی کوه مبارک ایجاد خواهد شد، افزود: ساخت این بندر در سه فاز برنامه‌ریزی شده و ظرفیت پیش‌بینی شده برای آن، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تن است که از نظر ظرفیت با مقیاس بنادر فعلی به بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از مزیت‌های مهم جانمایی صورت گرفته به منظور ساخت این بندر، دسترسی به اعماق بالا با حداقل هزینه است که کمک می‌کند بتوانیم بزرگ‌ترین سایز کشتی‌ها را به‌راحتی پذیرش کنیم و به ظرفیت بالای بندری دست یابیم. راستاد در رابطه با کاربری این بندر بزرگ تجاری و همچنین زمان شروع ساخت آن یادآور شد: زمان ساخت قطعاً پس از افق ۱۴۰۴ خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار