کد خبر: 1040865
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان:
کریم زارع با اعلام زمان برگزاری جشن نیکوکاری از امکان فراهم شدن کمک به نیازمندان و مشارکت در این جشن از طریق روشهای غیر حضوری و الکترونیکی خبر داد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان درنشست خبری پایان سال 99 با خبرنگاران به مناسبت هفته نیکو کاری و احسان با معاونین کمیته در ستاد مرکزی این سازمان برگزارگردید .

کریم زارع، با بیان اینکه هر ساله در آستانه عید نوروز خانواده های نیازمند برای تهیه مایحتاج ضروری خود با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: امسال نیز همانند سالهای قبل و همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری با هدف جمع آوری کمک برای خانواده های نیازمند برگزار می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط ویژه و وجود بیماری کرونا، امسال جشن نیکوکاری در شرایط خاص و از۱۳ اسفندماه و با همکاری آموزش و پرورش از طریق سامانه شاد، ۱۴ اسفندماه با برپایی پایگاه جمع آوری کمک در میادین اصلی شهرها و  ۱۵ اسفندماه در مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همدلی مردم اصفهان در سال ۹۹ نسبت به سال های گذشته دررسیدگی به امور نیازمندان و حامیان و خیران نیکوکار اصفهانی علیرغم مشکلات اقتصادی موجود وسرپرستی بیش از ۲۰هزار فرزند یتیم و محسنین را قبول کرده اند بیشتر شده است.

زارع کمک به تشکیل زندگی فرزندان مددجویان را یکی از برنامه های کمیته امداد اصفهان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۲۶۴کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و ۵۴۶ هدیه ازدواج به فرزندان پسر نیازمند تحت حمایت پرداخت شده است.

وی همجنین در خصوص تخصیص جهزیه اعلام داشت: ۶۴۰سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت استان اصفهان هم‌زمان با آغاز ماه پرخیر و برکت رجب  و میلاد باسعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام به همت جمعی از خیران اصفهانی و اعتبارات دولتی تامین شده شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه درایام ماه رجب ۶۴۰ زوج نیازمند اصفهانی راهی خانه بخت می شوند ، افزود: ٦٤٠ سری جهیزیه شامل کالاهای اساسی ازجمله یخچال،اجاق گاز، ماشین لباسشویی، فرش، پتو و لوازم آشپزخانه به منظور تسهیل شرایط به خانواده های دارای دختر در شرف ازدواج اهدامی شود.

زارع اذعان کرد:طرح اکرام و محسنین کمیته امداد بستر مناسبی برای توسعه و ترویج سیرۀ عملی حضرت علی(ع) می باشد و با توجه به اهداف عالیه این سازمان نیز می تواند نقش موثری در جذب حامیان برای فرزندان یتیم را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه از اجرای موفق طرح ایران مهربان خبر داد و افزود: بیش از ۶هزار خیر اصفهانی تا کنون برای سرپرستی ایتام و محسنین آمادگی خود را به این نهاد اعلام کرده اند وتعداد فرزندان یتیم و نیازمند طرح اکرام این نهاد در پهنه استان ۲۶ هزار و ۳۲۷ نفر می باشد.

مدیر کل کمیته امداد ابراز نمود: همه عزیزان نیکوکار برای مشارکت در این طرح و پذیرش حمایت ایتام و فرزندان نیازمند می توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان از پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به نیت خالص خیرین سپرده گذار در این صندوق خاطرنشان کرد: خیرین بدون هیچ چشم داشتی، منابع خود را در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری می کنند و صندوق از منابع آنها با کمترین وثیقه و ضمانت بانکی، وام های آسان به افراد نیازمند ارائه می کند که تا کنون بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در سال جاری  وام قرض الحسنه پرداخت نموده است. 

زارع سرمایه گذاری در این صندوق را برای خیرینی که توجه به انجام امر خیر دارند و به هر دلیل تمایلی به کمک بلاعوض ندارند، بستر حمایتی خوبی دانست و افزود: این سپرده گذاران که دغدغه انجام امورات خیر را دارند، می توانند تا زمانی که نیازی به سپرده خود ندارند در امر خیر سهیم باشند و هر زمان که اراده کنند سپرده خود را بدون هیچ ممانعتی برداشت نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به  ایجاد اشتغال کمیته امداد امسال یازده هزارو500 شغل ایجاد شده که نشانه رشد آن  است ونسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته ایم.

وی افزود: دغدغه های کمیته امام  تهیه وسایل آموزشی برای 30 هزار دانش آموز که با کمک آموزش و پرورش 5 هزار دانش آموز واجد شرایط  شناسایی شدند که با کمک خیرین به 4 هزارتبلت  تهیه شد که 2 هزار آن توسط صنایع فولاد مبارکه و پالایشگاه نفت تهیه شده است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: وام ها یی با عناوین کارگشایی، ودیعه مسکن، خرید و ساخت مسکن و وام های اشتغال به نیازمندان پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: صندوق امداد ولایت، صندوقی است که به شکل واقعی و با منابع دولتی و کمک های خیرین، به نیازمندان وام قرض الحسنه با اقساط بلند مدت ارائه می کند و کارمزدی از خانواده ها دریافت نمی کند و مانند برخی از بانکها و موسسات، نیاز به سپرده گذاری و کسب امتیاز نمی باشد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان اظهار داشت: از رویدادهای مهم می توان  به بخش توانمند سازی  زنان سرپرست خانوار اشاره کردکه  خودشان باید نیازهای خودشان را رفع کنندو این چرخه تا ابد ادامه خواهد داشت .

 وی تصریح نمود:با توجه به   شرایط بیماری و تلاش همکاران کمیته  امداد در امور اشتغال خرد با تاکید بر نقش  زنان سرپرست خانواده باتوجه به  حفظ نقش مادری و   تربیت فرزندان رعایت شده است .

 زارع همچنین ادامه داد: خیرانی که با توجه به فراگیری بیماری کرونا و به منظور رعایت نکات بهداشتی، امکان مراجعه حضوری برای اهدای کمک های خود را ندارند می توانند با شماره #۰۳۱*۸۸۷۷* یا واریز مبالغ مورد نظرشان به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹دراین عمل خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه نیکوکاران، افزود: ۱۰۰ درصد کمک های مردمی جمع آوری شده در این ایام در کمترین زمان ممکن و فقط برای نیازمندان همان شهرستان، منطقه و محل هزینه خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار