کد خبر: 1040753
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
ساعت ۲۴- محققان در بررسی‌های خود دریافتند که چرا گروه خونی افراد در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیرگذار است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محققان آمریکایی در بررسی جدید شواهد بیشتری دست پیدا کردند که نشان میدهد افرادی که دارای نوع خاصی از گروه خونی هستند بیشتر احتمال دارد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

در این بررسی به طور خاص مشخص شد که کروناویروس به آنتی ژن‌های گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی جذب می‌شود. محققان روی پروتئینی در سطح کروناویروس موسوم به حوزه اتصال گیرنده‌ها (RBD) متمرکز شدند که بخشی از ویروس است و به سلول‌های میزبان متصل می‌شود. این موضوع برای محققانی که سعی در فهم چگونگی آلوده شدن افراد به کروناویروس هستند یک هدف مهم است.

در این مطالعه آزمایشگاهی، محققان چگونگی تعامل حوزه اتصال گیرنده‌های کروناویروس را با سلول‌های تنفسی و گلبول‌های قرمز در گروه‌های خونی A، B و O ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد که حوزه اتصال گیرنده‌های کروناویروس تمایل دارند به گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی متصل شوند، اما هیچ ترجیحی برای گلبول‌های قرمز گروه خونی A یا سایر گروه‌های خونی موجود در سلول‌های تنفسی یا گلبول قرمز ندارد.

اولویت حوزه اتصال گیرنده‌های کروناویروس برای شناسایی و اتصال به آنتی ژن گروه خونی A در ریه‌های افراد با گروه خونی A میتواند به فهم ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و عفونت کووید-۱۹ کمک کند.

به گفته محققان آمریکایی، جالب است که حوزه اتصال گیرنده‌های ویروسی فقط تمایل به آنتی ژن‌های گروه خونی A دارند که روی سلول‌های تنفسی هستند که نحوه ورود ویروس به بدن بیشتر بیماران و آلوده کردن آنان را نشان می‌دهد.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان اظهار داشتند: گروه خونی یک چالش است، زیرا ارثی است و چیزی نیست که بتوانیم تغییر دهیم. اما اگر بتوان نحوه تعامل ویروس با گروه‌های خونی در افراد را بهتر درک کرد می‌توان به دارو‌های جدید یا روش‌های پیشگیری دست پیدا کرد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار