کد خبر: 1040749
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
رئیس بازرسی استان ایلام
رئیس بازرسی استان ایلام با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها در کنترل فساد و تقویت فرهنگ نظارت همگانی گفت: رسانه‌های ایلام نقش نظارتی خود را در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت ایفا کنند.
آزادپور
مهدی اصلانی کرجی اظهار داشت: ظرفیت رسانه‌ها در کنترل فساد و تقویت فرهنگ نظارت همگانی می‌تواند سازمان بازرسی را در پیشبرد اهداف نظارتی خود کمک کند و در این راستا انتظار داریم که رسانه‌های ایلام نقش نظارتی خود را در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت ایفا کنند.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: تقویت فرهنگ‌ضد فساد، آگاهی بخشی در مورد فساد و هنجار‌های اجتماعی و برجسته‌سازی این موارد در توان رسانه بوده و تقویت این امور جامعه را به سمت و سوی نظارت همگانی سوق خواهد داد که نظارت همگانی موجب آن است تا نظارت‌ها عام و به کاهش فساد در ادارات و شرکت‌ها ختم شود.

وی افزود: افشای موارد احتمالی توسط رسانه‌ها و شفاف‌سازی برخی از امور مستتر می‌تواند به آگاهی بخشی و قرار گرفتن موارد پنهان در سیر مراحل بررسی قرار گیرد و بررسی‌ها منتج به آن می‌شود که اگر تخلفی انجام شده باشد فرد متخلف مورد بازخواست و تنبیه توسط مقامات ذیصلاح قرار گیرد.
اصلانی افشای موارد احتمالی را مستلزم رعایت قانون و حفظ حرمت‌ها و حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: معیار و ملاک منویات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم قوه قضائیه در ارتباط با بررسی تخلفات و گزارش‌های رسیده به سازمان بازرسی استان است.

وی هدف از بازرسی و بررسی را اصلاح امور دانست و یادآورشد: مچ‌گیری و بی‌آبرو کردن افراد به هیچ وجه در برنامه‌های سازمان بازرسی استان ایلام نیست، اما با متخلفان که تخلف آنان احراز شود بدون اغماض و تعلل برخورد قانونی خواهد شد و در این راستا مصمم به اجرای قانون هستیم.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام در ادامه افزود: برای شناسایی گلوگاه‌های فساد، زوایای پنهان برخی تخلفات در ادرات و ارگان‌ها و رسیدگی به حقوق شهروندی احاد جامعه در مناطق مختلف نیازمند تقویت نظارت همگانی و مشارکت مردم در این نظارت خواهیم بود و برای تحقق آن دست نیاز به سوی مردم و رسانه‌ها دراز می‌کنیم.

وی رسانه را چشم و گوش جامعه دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند عملکرد دستگاه‌های اداری را رصد و اخبار و گزارشات غیرشفاف و مشکوک را به سازمان بازرسی اعلام تا به دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

اصلانی کرجی به تکمیل زیرساخت‌های نظارت مردمی در مبارزه با فساد و شفافیت امور اشاره کرد و گفت: سامانه مجازی برای ارتباط شهروندان نبا سازمان بازرسی در استان ایلام فعال و شهروندان می‌توانند بدون اینکه هویت آنان مشخص شود موارد احتمالی از فساد را گزارش کنند.

رئیس سازمان بازرسی استان ایلام در ادامه یادآورشد: "مقابله با فساد"، "دیده‌بانی" و "افشاگری" بدون مشارکت مردم و تلاش رسانه‌ها نا ممکن است چرا که توان و ظرفیت دستگاه‌های ناظر و خاصه سازمان بازرسی بدون این دو نتیجه بخش نخواهد بود.

اصلانی کرجی ختم کلام خود را با این جمله"هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم" به پایان برد و گفت: سازمان بازرسی استان ایلام برای فعالان رسانه‌ای که نقش "سوت‌زنی" را ایفاد کنند احترام قائل و آنان را مورد حمایت قرار می‌دهد و در برخورد با متخلفان هیچ خط قرمزی قائل نیست.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر