کد خبر: 1040745
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
" یاداشت"

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان مهدی موسی رضائی تحلیلگرمدیریت شهری در یاداشت اعتراض آمیزی  درخصوص قطع درختان کهن سال مدرسه سردارشهید هاشمی دهق وفروش الوارآن  در بازارنوشت،  طبق لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها بر اساس مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام براساس ماده یک این لایحه، به‌منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن‌ها به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغ‌ها ،مراکز آموزشی و محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر باغ شناخته می‌شوند، در محدوده و حریم شهرها، بدون اجازۀ شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع است.

این که مدیر مدرسه سردارشهید هاشمی دهق مدعی قانونی بودن این کاراست  واعلام کرده ما نیازبه مجوز از منابع طبیعی نداریم؟! در صورتی که طبق ماده قانون هرگونه مجوز غیر از مجوز کمیسیون ماده۷ شهرداری که پیش تر کمیسیون ماده ۱۴ نام داشت فاقد وجاهت است و طبق قانون ماده ۵۵ شهرداریها و طبق وظایف کمیسیون ماده ۷ چنانچه شخصی یا ارگانی بدون هماهنگی با این کمیسیون و شهرداری‌ها اقدام به قطع درخت در هر کجای شهر کند، شهرداری در مقام ضابط قضایی می‌توانند مستقیم ورود کرده و مانع از انجام کار شده و گزارش تخلفات را به مراجع قضایی ارائه کنند.

حتی هرس کردن درختان نیز شامل قوانین ذکر شده می‌شود چه برسد به اینکه شخص یا اشخاصی ویا ارگانی بخواهد اقدام به قطع درخت کند.

متاسفانه دراسفندماه که ماه درختکاری می باشد شاهد قطع درختان بسیاری در سطح شهردهق هستیم و در ماه های گذشته نیز به دلیل پروژ های عمرانی که بدون تدبیر ومدیریت شهری صورت گرفته بود تعدادی از درختان سطح شهر قطع و نابود گشتند .

پروژه های که جز هزینه های بیهوده و ضررهای زیست محیطی برای شهروندان نتیجه ی دربر نداشت.به دلیل آنکه بعد از چندین مرحله ساخت و ساز به حالت قبلی خود بازگشت! واکنون شاهد قطع گسترده و تکرار این رویه  بسیار غلط هستیم .

به غیر از مجازاتی که قانون برای چنین کاری در نظر گرفته است .چراباید افزون بر35 اصله درخت زنده با چنددهه قدمت در مدرسه سردارشهید هاشمی دهق قطع گردد؟وبه عنوان الوار بفروش برسد ؟و70 میلیارد ریال خسارت جبران ناپذیر به زیست بوم شهری دهق وارد آید.

 این موضوع زمانی مورد توجه است که مدیر این مدرسه دارای عضویت 8ساله درشورای شهردهق  نیز فعالیت داشته ونسبت به متن قانون فوق عدول کرده و قانون رانادیده و زیر پا گذاشته است.

کارشناسان کشاورزی ومحیط زیست دراین باره می گویند ارزش هرکدام ازاین درختان بالغ برچند صد میلیون تومان می باشد واین درختان دقیقا درمیدان اصلی شهر که تردد خودروی بالایی دارد قرارگرفته که نقش  تنفسگاه وریه های تنفسی میدان سپاه را به عهده داشته است.

شهردارمحترم پروازی دهق ،ریاست محترم آموزش وپرورش منطقه مهردشت و رئیس محترم اداره ارزیابی وعملکرد اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان  نسبت به این فاجع زیست محیطی به شهروندان دهق پاسخگو باشند؟

« فَأَینَ تَذْهَبُونَ»

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر