کد خبر: 1040726
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

معرفی انواع بذر سبزیجات و فروش بذر سبزیجات خارجی

رپورتاژ آگهی/ فروش بذر سبزیجات خارجی در سایت‌های معتبر به دو صورت انجام می‌شود. اول بذر بسته‌بندی کشور خارجی تولید کننده و دوم بذرهای خارجی وارداتی که در کشور بسته‌بندی و آماده فروش شده است. بذرهای بسته‌بندی اصلی اغلب به دلیل قیمت بالا و تعداد زیاد بذری که در بسته‌ها می‌باشد کمتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شود و بیشتر برای کشت در حجم بالا و توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته‌بندی‌های داخلی از نظر حجم و تعداد بذر در یک بسته معمولاً کمتر هستند و قیمت مناسبی دارند و از نظر کیفیت هم قابل قبول می‌باشند و برای مصارف خانگی بهترین گزینه هستند. به یاد داشته باشید خارجی بودن یک بذر به معنای بهتر و با کیفیت‌تر بودن بذر نیست. کیفیت بسته به نوع بذر، قدرت جوانه زنی آن و نحوه بذر گیری و بسته‌بندی دارد بنابراین اگر بذری بصورت اصولی تهیه و از ارقام مناسب انتخاب شود بهترین گزینه برای خرید است که ممکن است این بذر تولید داخل و یا حتی خارجی باشد.

منظور از بذر سبزیجات خارجی چیست؟

بذر سبزیجات خارجی ممکن است شامل بذرهایی باشد که ارقام آن در کشور وجود نداشته و به کشور وارد شده و بعد از کاشت متوالی مجدداً از آن بذر گیری شده و به مرور روند تولید این بذرها در کشور انجام گرفته است. برخی بذرها هم که بطور مستقیم از خارج از کشور وارد شده و مستقیماً کشت می‌شوند و از آن بذری هم نمی‌گیرند که در هر دو صورت بذرهای وارداتی و بذرهای تولید شده در داخل با منها خارجی جز بذرهای خارجی محسوب می‌شوند. سبزیجات به عمل آمده از این بذرها عموماً شکل‌های متفاوت‌تری نسبت به انواع بومی کشور دارند و ممکن است در مواردی نظیر رنگ، طعم و شکل ظاهری فرق داشته باشند. همین تفاوت‌ها هم باعث شده فروش بذر سبزیجات خارجی با استقبال مردم روبرو شود. شرایط کاشت بسیاری از سبزیجات خارجی با سبزیجات معمولی یکسان است اما تعداد معدودی از آن‌ها هم هستند که شرایط پرورش خاص به خود را دارند که معمولاً این دسته از سبزیجات را در محیط‌های گلخانه‌ای با قابلیت کنترل نیازهای آن‌ها کشت و روانه بازار می‌کنند.

خرید اینترنتی بذر سبزیجات خارجی

معرفی انواع بذر سبزیجات و فروش بذر سبزیجات خارجی

در اغلب سایت‌هایی که فروش اینترنتی گل و گیاه دارند بذر سبزیجات خارجی نیز پیدا می‌شوند. در واقع وجه برتری این فروشگاه‌ها عرضه بی‌واسطه انواع محصولات کشاورزی از جمله فروش بذر سبزیجات خارجی می‌باشد. بدین ترتیب انواع بذرها در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به خرید حضوری برای افراد ارسال می‌شود. مزیت دیگر فروش اینترنتی گل و گیاه و اقلام وابسته به آن‌ها تنوع محصولات است. برای مثال جهت خرید بذرهای مختلف باید به فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلفی سر زد اما در یک فروشگاه اینترنتی اکثر بذرهای مورد نیاز در یکجا جمع شده و قابل انتخاب هستند؛ بنابراین با یک سرچ ساده در اینترنت و سر زدن به فروشگاه‌های اینترنتی حتماً می‌تواند بیشتر بذر سبزیجات خارجی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

آیا میدانید روزانه سبزیجات خارجی مصرف می‌کنید؟

می‌توان گفت حداقل یک سوم سبزیجاتی که در زندگی روزمره مصرف می‌کنیم در واقع خارجی هستند. با بعضی از این سبزیجات آنقدر سر و کار داریم که شاید باور اینکه این سبزیجات خارجی هستند برای ما سخت باشد. برای مثال با کاشت بذر کلم بروکلی، بذر هویج، بذر کلم بروکلی، بذر برگ چغندر قرمز، بذر کاهو پیچ و مصرف آن‌ها بدون اینکه بدانیم در حال خوردن و لذت بردن از این سبزیجات خارجی هستیم. دسته‌ای دیگر از این سبزیجات به سبب اینکه تازه وارد سبد غذایی خانواده‌ها شدند و شکل ظاهری خاصی دارند، کاملاً واضح است که خارجی هستند. بذر کلم بروکلی رومانسکو، بذر تره فرنگی، بذر کنگر فرنگی، بذر مارچوبه و بذر لوبیا نودلی از جمله بذر این سبزیجات خارجی هستند. به عنوان یک نمونه جالب باید گفت هویجی که در گذشته‌های دور مورد مصرف ایرانیان و بومی ایران بوده زردک نام دارد و رنگ آن هم زرد است اما امروزه وقتی از هویج صحبت می‌کنیم منظور هویج فرنگی نارنجی رنگ است که در سفره همه ایرانی‌ها جا باز کرده اما شاید کمتر کسی بداند که این یک سبزی خارجی است.

نقش سبزیجات در سلامت خانواده

معرفی انواع بذر سبزیجات و فروش بذر سبزیجات خارجی

به یاد داشته باشید مصرف سبزیجات باید پایه ثابت برنامه غذایی تمام افراد باشد. سبزیجات مختلف علاوه بر داشتن ویتامین‌ها و برخی مواد معدنی مورد نیاز بدن حاوی فیبر بالا هستند. داشتن فیبر بالا به هضم بهتر کمک و روده‌ها را پاکسازی می‌کند. از انواع سرطان‌ها خصوصاً سرطان‌های دستگاه گوارش جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به دیابت را پایین می‌آورد. فیبر این سبزیجات کلسترول را پایین آورده و با ایجاد حس سیری در افراد به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. در کنار مصرف سبزیجات از بذر سبزیجات نیز برای تهیه انواع غذاها و خوردنی‌ها و گاها برای مقاصد طبی هم استفاده می‌شود.

برای خرید اینترنتی بهترین بذر، کود، خاک، گلدان و لوازم باغبانی به سایت فروشگاه آنلاین گل و گیاه اطلسی ها به نشانی اینترنتی www.atlasiha.com مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه عید استفاده کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار