کد خبر: 1040648
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که در صورت تشدید وضعیت کرونا علاوه بر جریمه، خودروی متخلفان توقیف خواهد شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار سیدکمال هادیانفر صبح دیروز در حاشیه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی پلیس راهور درباره اقدامات پلیس راهور در ایام نوروز گفت: قرارگاه نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی همه ساله با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد. ما از نوروز‌۹۹ تاکنون بحث کنترل تردد‌های غیرضروری و اعمال محدودیت‌های کرونایی را نیز در دستورکار داشتیم که این وضعیت تا هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند ادامه خواهد داشت.

وی درباره اینکه آیا ممنوعیت تردد در جاده‌ها در روز‌های آتی اعمال خواهد شد یا خیر گفت: این موضوع نیازمند تصمیم و مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست. در حال حاضر ما مجری دستورات این ستاد هستیم و بر این اساس همان طور که بار‌ها گفته شده طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت‌۲۱ تا ۳‌بامداد در سراسر کشور اجرا شده و جریمه ۲۰۰‌هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: همچنین سفر‌های بین شهری در شهر‌های دارای وضعیت قرمز یک‌میلیون تومان و در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه را در پی دارد که این طرح‌ها در حال اجرا است. سردار هادیانفر با بیان اینکه تاکنون ابلاغیه‌ای برای فروردین‌ماه و سفر‌های نوروزی نداشته‌ایم، گفت: این موضوع پس از بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که در صورت تشدید وضعیت بیماری علاوه بر اینکه خودرو‌های متخلف جریمه شوند، توقیف این خودرو‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس آماده اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در حال حاضر محدودیت‌ها همانند سابق وجود دارد و تردد در شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و تردد میان شهر‌های زرد و آبی محدودیتی ندارد، اما منع تردد شبانه به شکل سراسری اجرا می‌شود.

سردار هادیانفر افزود: اگر فردی بخواهد از یک شهر زرد به شهر زرد دیگری برود باید توجه داشته باشد که در طول مسیر از هیچ شهر دارای وضعیت قرمز یا نارنجی عبور نکند، برای این منظور باید از کمربندی‌ها عبور کند یا در صورت نداشتن کمربندی در آن شهر مأموران پلیس یک لاین و مسیر ویژه را برای عبور خودرو‌ها در نظر گرفته‌اند که تردد فقط باید از این مسیر‌ها انجام شود.

رئیس پلیس راهور درباره کلیپ پخش شده درباره شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس وارداتی گفت: در این چند سال اخیر با توجه به مصوبات هیچ خودروی لوکس وارداتی از سوی پلیس پلاک نشده است. امکان دارد خودروی لوکسی مانند خودرو‌های امریکایی یا فراری پشت ویترین نمایشگاهی باشد، اما شماره گذاری آن ممکن نیست و نمی‌توانند پلاک شوند.

وی ادامه داد: خودرو‌های لوکسی که شماره‌گذاری می‌شوند باید یک استنادی داشته‌باشند، مانند این مصوبات اخیر هیئت وزیران که تعداد حدود ۱۳‌هزار و ۵۰۰ خودروی وارداتی که از سال‌های‌۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در گمرکات توقیف شده‌بود اجازه ترخیص آن صادر شد و ما هم ۸۵‌درصد آن را طبق ضوابط شماره‌گذاری کردیم و ۱۵‌درصد آن مانده است و این خودروی فراری قرمز رنگ که در کلیپ آمده‌است، سال‌۹۴ از مبادی قانونی وارد کشور شده و شماره‌گذاری هم شده که هنوز هم در اختیار همان صاحب اصلی آن است.

سردار هادیانفر در پایان گفت: ممکن است بخشی از کسانی که قاچاق خودرو می‌کنند، مثلاً پلاک خودروی پرادو چپی که قابل استفاده نیست بر می‌دارند روی یک پرادوی قاچاق با همان رنگ نصب می‌کنند که پلیس با آن برخورد می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار